معاون دوم رئیس جمهور افغانستان ضمن انتقاد شدید از سوء مدیریت کمیسیون انتخابات این کشور تاکید کرد که حکومت وحدت ملی مکلف است اصلاحات بیشتری در کمیسیون‌های انتخاباتی در نظر بگیرد.

 

ناکارآمدی «کمیسیون انتخابات» دیگر برای مردم قابل قبول نیست/ دولت اصلاحات جدی در کمیسیون انتخابات ایجاد می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان امروز در نشست کنگره ملی مساعدت های حقوقی وزارت عدلیه/ دادگستری گفت: کمیسیون انتخابات با تاخیر در اعلام نتایج و نداشتن مدیریت درست، در حق مردم جفا کرده است و ناکارآمدی این کمیسیون دیگر برای مردم قابل قبول نیست.

دانش افزود: کمیسیون انتخابات، با ناکارآمدی هایش حیثیت افغانستان را نزد جامعه جهانی زیر سوال برده است.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در این نشست گفت: کمیسیون انتخابات، پروسه ملی انتخابات را به یک سرافکندگی برای مردم تبدیل کرد، اکنون صبر مردم تمام شده و دیگر ناکارگی‌های این کمیسیون قابل تحمل نیست.

وی بیان داشت که حکومت وحدت ملی مکلف است اصلاحات بیشتری در کمیسیون‌های انتخاباتی در نظر بگیرد و از دچار شدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری به این وضعیت جلوگیر کند.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی افغانستان بار دیگر به یک انتخابات جنجالی در این کشور تبدیل شد و علیرغم گذشت حدود سه ماه از برگزاری این انتخابات، تاکنون نتایج ابتدایی آن نیز اعلام نشده است.

اخیرا زمزمه هایی به گوش می رسد که در پی تصمیم دولت و جامعه بین المللی، اعضای کمیسیون انتخابات پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی برکنار خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.