سناتور دموکرات آمریکایی با تصمیم ترامپ برای لغو تحریم‌های شرکت‌های مرتبط با «الگ دریپاسکا» کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی روس مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «چاک شومر» سناتور دموکرات آمریکا روز شنبه گفت: علیه تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای کاهش تحریم‌های سه شرکت روسی مرتبط با «الگ دریپاسکا» کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی روس اقدام می‌کند و آن را به رای می‌گذارد.

بنابر اخبار منتشره، شومر اعلام کرد: «به نظر من طرح وزارت خزانه داری نقص دارد و نفوذ و کنترل الگ دریپاسکا بر شرکت‌های روسی را به اندازه کافی محدود نمی‌کند. بنابرین سنا باید جلوی تلاش‌های دولت ترامپ را بگیرد و تحریم‌ها را لغو نکند».

وزارت خزانه داری آمریکا ۲۰ دسامبر اعلام کرد تحریم‌هایی را که در ماه آوریل علیه تجارت‌های مهم دریپاسکا اعمال کرد، لغو می‌کند. اگر این وزارتخانه چنین اقدامی را انجام دهد سخت‌ترین مجازاتی را که از زمان الحاق کریمه (سال ۲۰۱۴) علیه روسیه اعمال شده است، تضعیف می‌کند.

واشنگتن که برای اعمال تحریم‌های مذکور با دولت‌های اروپایی لابی کرده بود، اجرای آن‌ها را به تعویق انداخت و به مذاکره با گروه دریپاسکا پرداخت. پیشنهاد واشنگتن این بود که دریپاسکا کنترلش بر شرکت آلومینیوم سازی روسال را کاهش دهد و در عوض روسال و یک شرکت دیگر مرتبط با دریپاسکا (En+ Group) از لیست سیاه تحریم‌ها خارج شود.

جالب است این تاجر که با کرملین در ارتباط است با «پال منافورت» مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ هم ارتباط داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار