رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان بابیان اینکه نرخ بالای مواد اولیه یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان استان است، گفت: تولیدکنندگان باید موردحمایت قرار گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان صبح یک‌شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی سمنان در دفتر نماینده این شهرستان در مجلس ضمن بیان اینکه نرخ بالای مواد اولیه یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان استان سمنان است، تأکید کرد: تمام موارد اولیه فرآوری شده همانند آهن‌آلات، فلزات رنگین پلیمرها چه از صنایع پتروشیمی و غیر پتروشیمی حاصل می‌شود هزینه ارزی فروانی دارند.

وی افزود: برای فرآوری مواد اولیه تولید داخل کشور اگر تمام امکانات برای تولید همانند مواد، انرژی، حقوق و دستمزد با نرخ ارز آزاد یا ارز دولتی پرداخت می‌شود پس چرا باید قیمت مواد اولیه با نرخ خلیج‌فارس یا قیمت بورس انگلستان قیمت‌گذاری شود؟

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: وقتی مواد اولیه با این نرخ برای تولیدکننده در نظر می‌گیرند و در بورس به‌فروش می‌رسد تا به دست تولیدکننده کوچک و متوسط برسد حداقل ۲۰ تا ۵۰ درصد به قیمت اضافه می‌شود و در این شرایط نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و نرخ ارز کاهش پیدا نمی‌کند و تولیدکننده نمی‌تواند تولیدی داشته باشد که قیمت تمام‌شده آن قابل رقابت باشد.

سعد اللهی افزود: به همین دلیل فروش واحد تولیدی در استان به خاطر قیمت بالا کاهش می‌یابد و در اثر کاهش فروش تولید زیان‌ده می شود و در اثر زیان دهی مجبور به کاهش تولید و کاهش نیرو و به تدریج به سمت تعطیلی می‌رود.

وی بابیان اینکه امروز باید فکری در این زمینه صورت گیرد، بیان کرد: در صورتی که برای رفع مشکلات تولیدکنندگان از جمله موضوع مواد اولیه فکری صورت نگیرد مشکلات در حوزه تولید به قوت خود باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان درباره وضعیت مواد اولیه

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.