صد‌ها نفر از مردم بورکینافاسو روز شنبه در پایتخت این کشور تجمع کردند و محاکمه عاملان خشونت‌های قومی اخیر را در بورکینافاسو خواستار شدند.

تظاهرکنندگان بورکینافاسویی محاکمه عوامل خشونت را خواستار شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صد‌ها نفر از مردم بورکینافاسو روز شنبه در پایتخت این کشور تجمع کردند و محاکمه عاملان خشونت‌های قومی اخیر را در بورکینافاسو خواستار شدند.

تظاهرکنندگان که بیشترشان را قوم پول تشکیل می‌دادند، در میدان «ملت» واگادوگو تجمع و سپس در خیابان‌های اطراف آن راهپیمایی کردند. آن‌ها محاکمه عاملان حملات و حقوق برابر برای تمام اقوام بورکینافاسو را خواستار شدند.

شب سال نو (ی میلادی) مردان مسلح، که گفته می‌شود از اعضای گروه‌های تکفیری بودند، به روستای ییرگو-فولبه، واقع در منطقه بارسالوگو (شمال بورکینافاسو) حمله کردند و هفت نفر را که به قوم موس تعلق داشتند، کشتند.

این قوم در بورکینافاسو در اکثریت است. پس از این حمله، افرادی از قوم پول نیز در مناطق مختلف به انتقام جوی پرداختند. بر اساس جدیدترین آمارها، خشونت‌های قومی اخیر تا کنون به کشته شدن ۴۹ نفر منجر شده است. این در حالی است که منابع غیر رسمی از کشته شدن بیش از ۷۰ نفر خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار