مدیر ورزش و جوانان شهرضا گفت: این شهرستان از نظر نشان آوری شطرنج ، به عنوان قطب ورزش شطرنج کشور مطرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌نقی انصاری مدیر ورزش و جوانان شهرضا امروز درجمع خبرنگاران گفت : با توجه به فعالیت ۴۰ تیم ورزشی در شهرضا ، هیچ تیمی برای همیشه در مقام اول نیست ، اما لازم است علت‌های کاهش ثبت نام در تیم های ورزشی بررسی شود.

وی تصریح کرد: میانگین شمار ورزشکاران ثبت نام شده  این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته زیرا از ابتدای سال 97 تاکنون 6 هزار و 25 نفر بوده است ، در حالی که  شمار ثبت نام شدگان  تا پایان سال 96 به 7 هزار و ۳۹۸ نفر رسید.              

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با اشاره  به اینکه تجهیزات ورزشی بانوان این شهرستان بیشتر از گذشته فراهم شده است اما در این زمینه هم  نیز کاهش امار ثبت نام شدگان چشم گیر است. از ابتدای سال جاری تا کنون 2 هزار و ۲۴۰ نفر از بانوان این شهرستان  ثبت نام کرده تند این در حالی است که در سال گذشته آمار ثبت نام شدگان تا دو هزار و ۸۰۲ نفر  رسید.

 انصاری در ادامه افزود:  شمار نشان ‌های ورزشکاران این شهرستان در سال 96در مسابقات استانی ۶۳۴ در مسابقات کشوری ۱۹۴ و در مسابقات جهانی چهار نشان بوده، این تعداد از ابتدای امسال تاکنون به ترتیب ۴۹۵ مدال استانی، ۲۳۰ نشان کشوری و ۱۸ نشان جهانی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرضا قطب ورزش شطرنج کشور است ، اظهار کرد : برگزاری ۱۵۸ مسابقات شهرستانی، میزبان هشت رقابت کشوری، اعزام ورزشکار به ۱۸ مسابقه استانی و اعزام به ۱۴ مسابقه کشوری و دو مورد اعزام به مسابقات بین‌المللی و پاراآسیایی، بخشی از کارکرد این هیئت در سال ۹۷ بوده است.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا ادامه داد: ثمره حضور ورزشکاران شطرنج این شهرستان کسب چهار نشان طلا، دو نقره و پنج برنز در مسابقات استانی، چهار طلا، چهار نقره و یک برنز در مسابقات کشوری و سومی تیمی در رقابت‌های پاراآسیایی بوده است.

انصاری با اشاره به مسابقات هفته ششم لیگ تکواندوی نونهالان استان، یادآور شد: در این رقابت‌ها تیم پارس شهرضا در مقابل تیم هیئت تکواندو فلاورجان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: "آرمان عقدکی"، مربی تیم شهرضا در این رقابت‌ها به عنوان مربی نمونه هفته ششم و "مهدی رضایی" از باشگاه پارس این شهرستان به عنوان بهترین سرپرست و "حسین رضایی" از باشگاه سپید دشت مهیار، به عنوان مربی نمونه هفته سوم و چهارم لیگ نونهالان استان انتخاب شدند.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا گفت : "محمدرضا صفدریان"، ملی‌پوش شهرضایی نیز در نخستین جام جهانی یخ‌نوردی سال ۲۰۱۹ در کشور کره جنوبی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/م

شهرضا قطب شطرنج کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.