زمانی گفت: وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور تعین و تلکلیف شده است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور تعین و تکلیف شدند/ در راستای منطقه‌ای شدن دانشگاه قدمی بر نداشته‌ایمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای تفاهم نامه با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به تفاهم نامه اظهار کرد: دغدغه امروز کشور مشکل اشتغال مهارتی است که در این تفاهم نامه فرصتی برای مهارت آموزی دانشجویان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه دارای ویژگی‌های مختلفی است گفت: به کمک این تفاهم‌نامه می‌توان پایان‌نامه دانشجویان را به صنعت وارد کرد و همچنین دانشگاه پیام نور دارای ۴۰ نمایندگی در سراسر جهان است و می‌توان از این ویژگی و پتانسیل برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرد.

زمانی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود در راستای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و جهت حل نقاط ضعف کشور است.

دانشگاه‌ها باید توان خود را به بخش خصوصی اثبات کنند

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه از بخش خصوصی نباید غافل شد، گفت: دانشگاه‌ها باید توان خود را به بخش خصوصی اثبات کنند و اگر بتوانیم همپای آن حرکت کنیم صنعت و دانشگاه به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی درباره همکاری دانشگاه و صف‌های مختلف اظهار کرد: به کمک این همکاری دانشجویان به صنعت متصل می‌شوند و ضمن آن که در رشته تخصصی خود درس می‌خوانند مهارتی را هم می‌آموزند.

زمانی ادامه داد: اگر این تفاهم نامه به درستی پیش برود دانشجویان مهارتی می‌توانند گره‌های کشور را باز کنند.

همکاری با بخش‌های خصوصی و دولتی در طرح تحول وزارت علوم

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به طرح تحول وزارت علوم بیان کرد: در راستای این طرح با سازمان فنی وحرفه‌ای تفاهم نامه‌ای امضا شد و اکنون با دو بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنیم.

وی درباره مباحث فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: درحال حاضر بیش از ۲ هزار انجمن دانشجویی و هزار کانون قرآنی در دانشگاه پیام نور فعال هستند همچنین ۱۲۰ کرسی آزاد اندیشی و ۱۴ عنوان برتر قرآنی با دانشگاه پیام نور اختصاص داشته است.

زمانی درباره اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیان کرد : حدود ۹۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی عمدتا در سال های ۸۸ تا ۹۲ جذب دانشگاه  شدند و در آن زمان دارای مشکلاتی شده بودند اما سال گذشته پرونده تمام این اعضا مورد بررسی قرار گرفت البته باید بدانیم که برای تصویب احکام آنها باید در هیئت جذب وزارت علوم وارد شوند.


رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: از میان اعضای هیئت علمی حدودا ۴۰۰ نفر باقی مانده بودند که هفته گذشته ۱۵۰ نفر در هیات مرکزی جذب، تعین و تکلیف شدند و مابقی افراد در نوبت جذب قرار گرفته‌اند.

۴۰ هزار آزمون نفر الکترونیکی اضافه شد

وی درباره حذف آزمون های کاغذی بیان کرد: معتقد هستیم که این کار باید حتما انجام بگیرد و در ترم گذشته حدود ۴۰ هزار آزمون نفر الکترونیکی، به مابقی آزمون‌ها اضافه شد و هر ترم ۵۰۰ هزار آزمون نفر الکترونیکی انجام می‌گیرد.

زمانی با اشاره به ادغام دانشگاه ها گفت: بحث ادغام واحدهای دانشکده‌ها و ساماندهی واحدها در خود دانشگاه پیام نور بود و راجع به ادغام با دیگر دانشگاه ها صحبتی نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره همکاری با مدارس غیر دولتی اظهار کرد: هفته گذشته تفاهم نامه ای منعقد شد که در بستر آن دانش آموزان می‌توانند  از امکانات دانشگاه استفاده کنند و ما به دنبال ارائه خدمت به آنان هستیم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیان کرد: باتوجه به مصووبه وزارت علوم از سال آینده تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت و واحدهای استانی باید خودشان وارد عمل شوند.

زمانی درباره واحدهای دانشگاه پیام نور در دیگر کشورهای گفت: ۴۰ واحد دانشگاهی در سراسر جهان داریم و البته برخی از آنان نمایندگی هستند و می‌توانیم تمام امکانات داخل کشور را برای دانشجویان خارج از کشور هم قرار دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به بحث منطقه ای شدن دانشگاه اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای وجود دارد و بر این اساس دبیر خانه‌هایی برای ساماندهی دانشگاه ها وجود دارند البته برای ساماندهی دانشگاه زیرساخت‌هایی لازم است و این ساماندهی همیشه به معنای ادغام نیست بلکه به دنبال تقویت مراکز هستیم و هنوز هیچ قدمی برای منطقه ای شدن دانشگاه بر نداشته‌ایم و اما به دنبال راهی مناسب در جهت انجام این‌کار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.