یحیی السریع اعلام کرد نیرو‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها در ۴۸ ساعت گذشته ۸۹ بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها در ۴۸ ساعت گذشته ۸۹ بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند.

سریع افزود: مزدوران سعودی ۶۰ گلوله توپ به طرف مناطق مختلف الحدیده در دو روز گذشته شلیک کردند. نیرو‌های متجاوز منزل ماهر عبدالله محفوظ، شهروند یمنی را در الدریهمی با یک فروند موشک هدایت شونده هدف قرار دادند که آتش سوزی در این خانه را به دنبال داشت. مزدوران سعودی برای پیشروی به طرف شمال غربی روستای مغازی در غرب حیس در الحدیده تلاش کردند. جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی متجاوزان نیز به پرواز بر فراز آسمان شهر الحدیده و برخی مناطق این استان ادامه دادند.

او افزود: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی تحرکات گسترده خودرو‌های زرهی مزدوران را در مناطق مختلف استان الحدیده رصد کردند و آن‌ها را زیر نظر گرفتند. متجاوزان ۵۵ حمله هوایی به برخی از استان‌ها در دو روز گذشته انجام دادند و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز چندین تلاش مزدوران را برای پیشروی در نهم، جوف، نجران، البقع و حجه دفع کردند.

او گفت: در پاسخ به این اقدامات متجاوزان، دو عملیات توسط نیروی پهپادی به پایگاه العند و به تجمع نظامیان ارتش عربستان سعودی در عسیر صورت گرفت. در عملیات نیرو‌های یمنی در چند جبهه مرزی و داخلی، خسارات و تلفات سنگینی به متجاوزان وارد شد. نیرو‌های یمنی بیش از ۱۰ خودرو و نفربر مزدوران و متجاوزان را در مناطق مختلف منهدم کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار