مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره شرط واشنگتن برای خروج از سوریه را رد و تأکید کردند که مسئله خروج طبق برنامه پیش می‌رود.

ما از بولتون دستور نمی‌گیریم/خروج از سوریه طبق برنامه انجام می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، را رد و تأکید کردند که خروج نیروهای آمریکا از سوریه طبق برنامه پیش می‌رود.

چند مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با «وال استریت ژورنال» تأکید کردند که تاکنون هیچ دستورالعمل جدیدی دریافت نکرده‌اند و همچنان طبق برنامه اولیۀ نحوه خروج از سوریه عمل می‌کنند.

یکی از این مقامات ارشد پنتاگون که نخواست نامش شود افزود: «هیچ چیزی تغییر نکرده است، ما از بولتون دستور نمی‌گیریم».

جان بولتون در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی و پیش از سفر به ترکیه خروج نیروهای آمریکا از سوریه را به تضمین آنکارا درباره امنیت ‌شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه مشروط کرد. نیروهای کُرد نگرانند که ترکیه پس از عقب نشینی نظامی آمریکا از سوریه، آنها را هدف حمله قرار دهد.

این اظهارات بولتون با واکنش تند مقامات ترکیه مواجه شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ضمن لغو دیدار برنامه‌ریزی‌‎شده خود با مشاور امنیت ملی آمریکا گفت واشنگتن با این اظهارات، اشتباهی بسیار جدی مرتکب می شود و تاکید کرد کشورش در این خصوص امتیاز نمی‌دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد آنکارا برای انجام عملیات نظامی علیه نیروهای کُرد سوریه از متحدانش اجازه نخواهد گرفت، اما حاضر است هرگونه عملیات احتمالی را با آنها هماهنگ کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار