معاون توسعه وپیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: وضعیت جوی استان امروز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمداسدی معاون توسعه وپیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: آسمان استان امروز ۲۱ دی ماه صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به تدوام وضعیت جوی در استان، افزود: آسمان استان روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ دی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش بادگرم در ارتفاعات خواهد بود.

اسدی بیان اینکه باران زمستانی دوباره از دوشنبه در استان آغاز می‌شود، گفت:: آسمان استان روز دوشنبه ۲۴ دی نیمه ابری بتدریج از سمت غرب ابری همراه با بارندگی است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: وضعیت جوی در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش برف و وزش باد و کاهش دمای نسبی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی در محور‌های کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

اصغر بسطامی رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران نیز به سامانه بارشی ۲۷ دیماه اشاره کرد و گفت: با توجه به بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی این سامانه بارشی به لحاظ سرمای سطوح میانی جو در مقایسه با چند سامانه گذشته سردتر بوده، اما به لحاظ مقادیر فشار و دمای لایه‌های مجاورت سطح زمین نمی‌تواند بارش برف در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای را بهمراه داشته باشد.

وی افزود: در سامانه‌های قبلی بارش برف در مناطق با ارتفاع حداقل ۱۰۰۰ متر گزارش شده بود، اما در سامانه مورد نظر انتظار می‌رود دامنه بارش برف به مناطق با ارتفاع کمتر تا ۵۰۰ متر نیز کشیده شود.

بسطامی تاکید کرد این سامانه در حال پایش بوده و در صورت تغییرات الگو‌ها، تغییرات پیش بینی نیز متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/آ

افزایش نسبی هوای مازندران

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.