فرماندار خمینی‌شهر با بیان اینکه ۳۰ عطاری غیرمجاز در این شهرستان فعالیت دارند، ازشبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست به این وضعیت رسیدگی کند و نظارت کافی بر روی عطاری‌ها به وجود آید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مسلم‌زاده فرماندار شهرستان خمینی‌شهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان  گفت : شهرستانی که خیران بسیاری دارد و در کشور زبانزد هستند، باید خیریه‌های این شهرستان بر روی مسائل و معضلات اجتماعی و آسیب‌های موجود در خمینی‌شهر همچون کارتن خواب‌‌ها ، معتادان متجاهر، متکدیان و... نیز وقت‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان ادارات باید با جدیت در خصوص معضلات و آسیب‎های اجتماعی موجود اقداماتی را انجام دهند ، افزود: موضوع کارتن‌خوابی باید تا قبل از نوروز 98  در خمینی‌شهر حل شود و مسئولان دستگاه‌های مجری در این طرح باید ضربتی و با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر اضافه کرد: 70 عطاری مجاز و 30 عطاری غیرمجاز در شهرستان خمینی‌شهر فعالیت دارند که باید به این وضعیت رسیدگی شود و نظارت کافی بر روی عطاری‌ها به وجود آید، باید صاحب عطاری شایستگی لازم و علم کافی را در این خصوص داشته باشد که شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید در این زمینه با قدرت وارد عمل شود، با درمان و طب سنتی که به صورت زیرزمینی صورت می‌گیرد برخورد جدی و قاطع انجام شود.

داوود ترابی مدیر بهزیستی شهرستان خمینی‌شهر نیز در ادامه گفت: در خصوص کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر، متکدیان در ماه‎های اخیر با همکاری نیروی انتظامی ، بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیش از 200 نفر جمع‌آوری شدند که پس از غربالگری برخی به مراکز ترک اعتیاد ، برخی به مراکز درمانی ، برخی به گرم‌خانه و عده‌ای نیز شناسایی و به خانواده تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه گروه‎های اجتماع محور در محلات آسیب‌پذیر فعالیت‎های آموزشی ویژه‌ای را آغاز کرده‌اند، افزود: برنامه‌های آموزشی مدونی داریم که نیازمند همکاری و کمک دستگاه‎های اجرایی و نهادهای مردمی هستیم که با این آموزش‎ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی پیشگیری‎هایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

تاکید فرماندار خمینی‌شهر برحل معضل کارتن‌خوابی تا قبل از نوروز 98

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.