به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین احمدی زاده رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری در آیین بهرهبرداری از فاز یک شهرک حمل و نقل با بیان اینکه شهرک حمل و نقل ۳۰۰ هکتار است، گفت: در سال ۶۹ عملیات اجرایی این شهرک آغاز شد و در ابتدا همزمان با احداث این شهرک پایانه نسیم شهر در حال ساخت بود که در آن دوره برای ساخت این شهرک سنگ اندازی بسیاری شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این شهرک به صورت جدی ۱۰ سال است دنبال میشود، گفت: در شهرک حمل و نقل ۳۰۰ خط تلفن به صورت وایرلس وجود دارد و هر شهرک حمل و نقلی امکان دریافت ۴۰ خط تلفن را دارد.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری با اشاره به اینکه تمامی شرکتهای حمل و نقلی موظف به احداث خوابگاه برای رانندگان خود هستند، تصریح کرد: در این ۳۰۰ هکتار ۳۲۰ شرکت حمل و نقلی راه اندازی میشود که در فاز اول ۷۰ شرکت حمل و نقلی فعالیت دارند.
وی توضیح داد: تمام خدمات رفاهی، فرهنگی، تعمیرگاهی، اماکن تفریحی، هتل، مهمانسرا و مراکز ورزشی در شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خانوادههای رانندگان با مشکلی مواجه نشوند.
احمدیزاده تصریح کرد: با تکمیل شهرک حمل و نقل به تدریج پایانههای بار و گاراژها از تهران خارج میشوند و امکان تبدیل آنها به مراکز تفریحی و فرهنگی فراهم میشود.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری با اشاره به اینکه از این ۳۰۰ هکتار مساحت شهرک حمل و نقل یک چهارم آن متعلق به فضای سبز است، افزود: آبرسانی این فضای سبز به صورت قطرهای است و ما آب را از طریق تانکرها خریداری میکنیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوسهای مسافری به ماشینهای بارکش تبدیل شدهاند، تصریح کرد: بسیاری از عوامل تصادفات جادهای از این موضوع نشأت میگیرند.
احمدیزاده ادامه داد: قسمت پایین اتوبوسهای وی آی پی باز است و در همین پایانههای مسافری که مدیریت آن بر عهده شهرداری است، جابهجاییهای بار انجام میشود و کالاهای آتشزا و بارهایی که ما حمل نمیکنیم اتوبوسها به راحتی آنها را حمل میکنند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری یادآوری کرد: انبارهای پایانههای مسافری از انبارهای شرکتهای حمل و نقلی بیشتر بار دارند و این موضوع را چندین بار به شهرداری اطلاع دادهایم ولی آنها با ما همکاری نمیکنند و عوارض زیادی بابت همین موضوع از ما دریافت کردهاند.
وی افزود: وقتی ما میخواهیم مجموعه خود را ساماندهی کنیم و تهران را از آلودگی صوتی و زینتی نجات دهیم، خود سرمایه گذاری کردهایم و آب و برق و گاز را آوردهایم در این بین انتظار داریم که دولت و شهردارها با ما همکاری کنند.
احمدیزاده تصریح کرد: در پایانه نسیم شهر در یک غرفه ۵۰ متری ۱۰ نفر مشغول کار هستند در حالی که با تکمیل هر ۳۲۰ شرکت حمل و نقلی در شهرک حمل و نقل بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم انجام میشود.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری بیان کرد: متأسفانه دولت در این بخش هیچ همکاری با ما نمیکند و حتی برای تهیه قیر آسفالت مسیر با وجود آنکه با استاندار و رئیس سازمان راهداری موافقت نامهای امضا کردیم، اما کمکی برای ما ارسال نشد.
وی درباره هزینه شهرک حمل و نقلی گفت: برای ۳۰۰ قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل کل هزینه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بر آورد میشود و ۵ هزار میلیارد ریال برای هزینههای زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن، جدولها و آسفالتها هزینه خواهد شد.
احمدیزاده با انتقاد از برنامههای دولت گفت: دولت یک ریال هم به ما کمک نکرده و عوارض سنگینی هم برای راه اندازی این محدوده از ما دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه آرامش و آسایش رانندگان یکی از اهداف اصلی در شهرک حمل و نقل است، اظهار کرد: زمانی که راننده محلی برای استراحت نداشته باشد مجبور است تا مقصد به صورت یکسره رانندگی کند و همین امر منجر به تصادف میشود، اما ما قصد داریم با راه اندازی این شهرک حمل و نقل جایگاه و تجهیزات مناسبی برای رانندگان در نظر بگیریم.
احمدیزاده گفت: اگر دولت در این بخش با ما همکاری کند و تسهیلات لازم را در اختیار ما قرار دهد با تکمیل شهرک حمل و نقل تهران شاهد یک تحول بزرگ در حوزه حمل و نقل خواهد بود.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای برون شهری تأکید کرد: ۷۰ درصد اقدامات در فاز یک شهرک حمل و نقل تکمیل شده است و به زودی مراکز تجاری، فروشگاههای لوازم یدکی، لاستیک و دیگر نیازهای رانندگان در شهرک حمل و نقل راه اندازی میشود.
انتهای پیام/