حسین نقویان دستیار کارگردان گفت:من آبرو و خانواده‌ام را برای مستند فتنه وسط گذاشته‌ام که هر سال فیلم می‌سازم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مستند «گزارش اقلیت» به کارگردانی مهدی نقویان، در آخرین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین برگزار شد.

 حسن جعفری تدوینگر مستند در ابتدای این نشست گفت: این اثر سال گذشته، به صورت مستند ۱۳ قسمتی ساخته شد که هر شب از شبکه سه سیما با نام «خارج از دید» پخش شد.

جعفری با بیان اینکه دو قسمت پایانی آن به دلایلی پخش نشد، بیان کرد: «گزارش اقلیت» بخشی از آن دو قسمت انتهایی کار است. فرصت چندانی برای تدوین این اثر نداشتیم از این رو تدوین آن به سرعت انجام شده است، به هر حال شرایط سختی بود، فیلمنامه‌ای داشتیم که باید بر اساس آن پیش می رفتیم و برای کنار هم قرار گرفتن این موضوعات تلاش می‌کردیم.

وی افزود: برای اینکه کار را به صورت تک قسمت ارائه دهیم، روی بخش تحریم‌ها بیشتر مانور دادیم. در بخش پژوهش کار باید بگویم بخش عمده منابع ما اینترنت بود، ولی در فرآیند تدوین باید پژوهش جدید انجام می‌ دادیم.

جعفری بیان کرد: فکر اصلی ما برای ساخت این مستند، یک کار پیرامون اغتشاشات و فتنه ۸۸ بود و ما می‌خواستیم در این مستند بر این تأکید کنیم که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است؛ تقلبی که سَر منشأ همه این اغتشاشات بود. عده‌ای التهاب و اغتشاش ایجاد کردند، عده‌ای در این میان از جمله چند خانم ناپدید و یا کشته شدند که همه این‌ها صحنه‌سازی بود.

حسین نقویان دستیار کارگردان این مستند در سخنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در مستند‌هایی از این دست، راهکاری به مردم ارائه نمی‌شود تا از بروز فتنه جدید جلوگیری شود، اظهار کرد: به نظرم ما و هر تیمی که از این دست کار‌ها ارائه می‌دهند، مسئول پاسخگویی به کار خود هستیم و بضاعت کار ما نیز همین بوده است و ما صحنه حق و باطل را در اثرمان پوشش می دهیم.

وی با بیان اینکه تا حق باشد جریانی که می‌خواهد، با حق مبارزه کند هم وجود دارد، گفت: معتقدم اگر جنگ را به دو نوع سخت و نرم تقسیم کنیم، فتنه را هم باید به دو نوع سخت و نرم تقسیم کنیم البته اصطلاح فتنه نرم هنوز مصطلح نشده است.

نقویان بیان کرد: فاصله نجومی بین دو جنگ سخت و نرم همانند فاصله بین دو فتنه سخت و نرم است. جریان ۸۸ با همه خساراتش هنوز فتنه سخت است و ما هنوز در این مقطع، فتنه نرم را نشناخته‌ایم بنابراین ما باید به مصونیت در برابر فتنه فکر کنیم.

دستیار کارگردان این مستند با بیان اینکه اگر موضوع نفوذ پیدا می‌شود، باید به موضوع نفوذ ناپذیری فکر کنیم، گفت: این موضوع به کار ما جهت می‌دهد وگرنه این روال ادامه خواهد داشت. حتی امام زمان (عج) هم که ظهور می‌کند با شهادت از دنیا خواهد رفت. به هر حال رشد حق در تقابل با باطل اتفاق می‌افتد. مهم این است که ما باید با تقویت معرفت به حق، از این صحنه کشمکش به نفع حق عبور کنیم و از صحنه جهاد و مبارزه بهره‌مند شویم.

نقویان افزود: سال گذشته در پخش مجموعه «خارج از دید» وقفه افتاد، ولی امسال جا دارد از دست‌اندرکاران شبکه افق تشکر کنم که تمام قسمت‌ها را با شجاعت و بدون کاستی پخش کردند. 

در ادامه این نشست، نقویان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از راش رانتی استفاده کرده است یا خیر، اظهار داشت: این‌ها همه از برکت فتنه است! می‌خواستم به برگزار کنندگان جشنواره عمار بگویم که چرا از دست‌اندرکاران فیلمی که از راش رانتی استفاده کرده و یک کاردستی درست کرده است، دعوت می‌کنند که جلسه پرسش و پاسخ بگذارند؟ شاید فیلم‌های مهم‌تری در این حوزه باشند که لازم است جلسه پرسش و پاسخ داشته باشد. این گله‌ای بود که دوست داشتم به جشنواره بگویم. بله خودم، راش رانتی می‌گیرم؛ چون رانتم، انقلاب اسلامی است. هر کس جرأت دارد در مورد فتنه فیلم بسازد؛ بیاید بسازد، دو بار بسازد تا سومین بار به او راش رانتی دهند. من از مسئولان خواهش می‌کنم نیرو‌هایی تربیت کنند تا دیگر من هر سال درباره فتنه، فیلم نسازم.

وی افزود:من آبرو و خانواده‌ام را وسط گذاشته‌ام، هر سال در مورد فتنه فیلم می‌سازم، بعد دوستان توییت می‌کنند که فلانی راش رانتی دارد و کاردستی اطلاعاتی و جاسوسی می‌سازد. شما اگر عرضه دارید؛ فیلم بسازید و در دومین اثرتان رانت شما می‌شوم.

این مستندساز یادآور شد: در حال ساخت کاری با موضوع برجام هستم که صدای رهبری هم روی آن است و از سال ۹۲ نکات منفی و مثبت و از تیم داخلی و خارجی مذاکرات برجام می‌گویند. 

جعفری، تدوینگر این مستند نیز گفت: هنوز غبار فتنه وجود دارد، ولی برخی از مسئولان می‌گویند طوری رفتار نکنید که شکاف ایجاد شود، بعد از آن خودشان می‌گویند باید رفع حصر صورت گیرد. چرا باید بشود؟ این حرف‌ها ناشی از نفاق و یا نادانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، فیلم سینمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همکار رسانه‌ای
۲۱:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
عرض سلام و وقت به خیر حضور محترم عزیزان "باشگاه خبرنگاران جوان".

عبارات زیر مربوط به گفته‌های آقای "مهدی نقویان" در سینما فلسطین است
"من آبرو و خانواده‌ام را برای مستند فتنه وسط گذاشته‌ام که هر سال فیلم می‌سازم."

با احترام و تشکر.
آخرین اخبار