در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نیستند کسانی که شغل سخت و طاقت‌فرسا دارند از جمله ۷۶ این نفر را باید در این مجموعه تلاشگر تعریف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از مجموع ۱ میلیون و ۴۵۶ هزار هکتار عرصه‌های جنگلی استان تنها ۷۶ قرق‌بان وظیفه حراست و حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌ها را بر عهده دارند.

قرق‌بانانی که به صورت استاندارد به جای حفاظت از ۲ تا ۴ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی مجبور به حفاظت از ۴۰ هزار هکتار عرصه طبیعی و جنگلی هستند.

تعداد مشاغل سخت و طاقت‌فرسا کم نیست آنجا که عده‌ای با کمترین مزد و مواجب انجام وظیفه می‌کنند و بدون ریا و توقع، خالصانه ده‌ها برابر وظیفه خود به جامعه خدمت می‌کنند.

کار سخت و طاقت‌فرسا در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها از فرهنگی گرفته تا خدماتی و مدیریتی و آموزشی و پژوهشی وجود دارد که باید به این مردان و زنان جهادگر دست مریزاد گفت.

حتما باید حادثه‌ای برای این افراد اتفاق بیفتد تا قدرشان را بدانیم همچنان که کمتر کسی در کشور قدر آتش‌نشانان را می‌دانست و بعد از حادثه پلاسکو بود که همه فهمیدند آتش‌نشان برای نجات جان دیگران به میان شعله‌های آتش می‌رود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نیستند کسانی که شغل سخت و طاقت‌فرسا دارند از جمله باید قرق بانان را در این مجموعه تلاشگر و مجاهد تعریف کرد.

آن‌هایی که بیش از ۲۰ برابر وظیفه‌ای که دارند در استان خدمت می‌کنند و چه روز‌های سختی است تابستان‌هایی که باید در اوج گرمای کشنده‌ی بهمئی و باشت و گچساران و چرام با ابتدایی‌ترین وسایل آتش صد‌ها هکتار جنگل را خاموش کنند، خداقوت قرق‌بان...

انتهای پیام/م

خداقوت به آن ۷۶ مرد که ۲۰ برابر وظیفه خود در کهگیلویه و بویراحمد کار می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.