معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۹۳/۱ درصد جامعه هدف استان اردبیل باسواد شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گنجی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل در نشست با فرماندار نیر به درصد باسوادی جامعه هدف در استان اشاره کرد و افزود: ۹۳/۱ درصد جامعه هدف استان اردبیل که افزاد ۱۰ تا ۴۹ سال می‌باشند، باسواد شده اند.

وی بیان کرد: فاصله باسوادی استان اردبیل با کشور ۱/۶ درصد می‌باشد که تلاش می‌کنیم این درصد نیز کاسته شود و به میانگین کشوری برسیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این مطلب که ۲۰ هزار نفر در سطح استان اردبیل درسن ۴۵ تا ۵۰ سال بی سواد هستند، افزود: اگر درست برنامه ریزی نکنیم این تعداد افراد از جامعه هدف خارج شده و بی سواد خواهند ماند.

گنجی تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی که در سطح شهرستان‌ها در حال انجام است، شاهد تحول عظیمی در بحث سوادآموزی جامعه هدف شاهد خواهیم شد.

وی گفت: شهرستان‌های اردبیل و خلخال درصد باسوادیشان بالاتر از میانگین کشوری است که در سایرشهرستان‌ها هم تلاش می‌شود این درصد افزایش یابد.

معاون سواد آموزی استان اردبیل به نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی هم اشاره کرد و گفت: در سطح استان اردبیل نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹ درصد می‌باشد که بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته ایم.

ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان نیر در این نشست با اشاره به درصد باسوادی جامعه هدف شهرستان گفت: ۹۲/۸ درصد جامعه هدف شهرستان نیر که بین ۱۰ الی ۴۹ سال می‌باشند، باسواد هستند.

وی با بیان این مطلب که امسال بیشتر از سال‌های گذشته افراد بی سواد جهت باسوادکردن جذب کرده ایم، افزود: امسال ۱۹۰ نفر از افراد بی سواد جامعه هدف را جهت باسوادکردن جذب کرده ایم که ۲۰ درصد بالاتر از حد میانگین استانی می‌باشد.


انتهای پیام/ح

اردبیل در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی بالاتر از میانگین کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.