محفل شاعران رسانه با حضور دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر و سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات درهفته گذشته روی داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم:

آغاز به کار نخستین مدرسه زمستانی دانش‌افزایی زبان فارسی 

غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی با اشاره به اینکه در ۷ سال اخیر که بنیاد سعدی فعالیتش را آغاز کرده در داخل و خارج از کشور با کمک رسانه‌ها معرفی شده است، گفت: بنیاد سعدی در این ۷ سال توانسته آموزش زبان فارسی را در جهان برپایه آموزش تخصصی زبان به عنوان زبان دوم پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بودجه بنیاد سعدی امسال ۴. ۷ دهم درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: ۸۰ درصد بودجه بنیاد سعدی باید صرف خرید ارز شود. این افزایش ۴. ۷ دهم درصدی در برابر افزایش قیمت ارز نشان می‌دهد قدرت بودجه بنیاد سعدی تا چه حد کم شده است.

رئیس بنیاد سعدی با اشاره به برگزاری مدرسه زمستانی دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی از شنبه هفته آینده بیان کرد: فعالیت‌های ما در بنیاد سعدی حول چند محور است.

محفل شاعران رسانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار شد

محفل شاعران رسانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر،  در تالار رودکی با حضور مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر، غلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و شاعران رسانه برگزار شد.

کتاب صوتی «امام خمینی» منتشر شد

کتاب صوتی «امام خمینی» از یک اتفاق داستانی شروع می‌شود که تا قبل از این کمتر در منابع داستانی و تاریخی درباره آن سخنی به میان آمده است. پیشتر نسخه چاپی کتاب منتشر شده است.

کتاب به زندگی و مبارزات رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) می‌پردازد و شامل پنج بخش سال‌شمار زندگی، زندگی‌نامه، توضیح اعلام، عکس و منابع است. از ویژگی‌های این اثر می‌توان به خلاصه، مفید و مختصر بودن آن اشاره کرد که مخاطب نوجوان را به راحتی با سیر تاریخی فراز و فرود‌های رهبر فرزانه انقلاب آشنا می‌کند.

روایت صوتی این اثر با خوانشی سرشار از حس‌آمیزی و فضاسازی‌هایی است که مخاطب را عمیقاً با خود همراه می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از کلیسای حضرت مریم (س) بازدید کرد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به مناسبت عید میلاد مسیح (ع) به روایت ارامنه، از کلیسای حضرت مریم (س)، کتابخانه و موزه آرتوک مانوکیان واقع در خیابان سی تیر تهران بازدید کرد.

معرفی نامزدهای بخش شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر

نامزدهای بخش شعر کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره شعر فجر به شرح زیر اعلام شد:

«آبان در ترافیک» سروده «داوود لطف‌الله» از انتشارات سوره مهر

«احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره‌ی صبحانه‌اند» سروده «حسین تولایی» از انتشارات علمی و فرهنگی

«خداحافظی در خیابان پاییز» سروده «مریم اسلامی» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

«در سکوت ماسه‌ها» سروده «کمال شفیعی» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

«دلم تنگ تنگ است» سروده «طیبه شامانی» از انتشارات مهر زهرا (س)

این پنج اثر به داوری «وحید نیک خواه آزاد»، « محمود پوروهاب»، «مریم زندی»، « غلامرضا بکتاش» و « مهدی مرادی» به مرحله‌ نهایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر راه پیدا کردند.

در مراسم تودیع و معارفه مدیران انتشارات سروش چه گذشت؟

مراسم تکریم مجید بلالی و معارفه ابراهیم شمشیری مدیر عامل انتشارات سروش،  در ساختمان سروش برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر شعردوست مدیر اسبق سروش، حسن خجسته معاون اسبق صدا، مجتبی رضایی سرپرست صندوق بازنشستگی صداوسیما و میثم نیلی ریاست هیئت مدیره انتشارات سروش حضور داشتند.

حسن خجسته معاون اسبق صدا در این نشست، گفت: محیط رسانه بسیار متحول شده و فرصت‌های جدیدی ایجاد شده است. در یک مقطع از زمان برخی موافق تعطیلی سروش شدند که البته دکتر ضرغامی با این مسئله مخالفت کردند.

وی با اشاره به اینکه ارتقا و رشد سروش وابسته به کارکنان آن است، ادامه داد: روزی به یکی از شبکه‌ها رفتم که مدیر آن شبکه گفتند نیرو‌های ما خوب و کار بلد نیستند. من به ایشان متذکر شدم که اگر نیرو‌های انسانی کاربلد و موفق نباشند به مدیریت و کنترل مدیر باز می‌گردد که باید مدیران ظرفیت کارکنان را مدیریت کنند.

مجتبی رضایی سرپرست صندوق بازنشستگی صداوسیما گفت: فعالیت در حوزه نشر دشواری‌های خود را دارد به خصوص در شرایط فعلی سرمایه گذاری در مسائل فرهنگی سود آور نیست، ولی نباید از این طریق به دنبال کسب سود بود که خوشبختانه این تفکر در سروش نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار