سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین گفت: ایجاد طرح خواهرخواندگی بین گوانگجو یا یکی از استان‌های جنوبی چین با استان آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

اجرای طرح خواهرخواندگی میان آذربایجان غربی و گوانگجو چین را پیگیری می‌کنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،خلیل شیرغلامی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین عصر روز چهارشنبه در نشست مشترک با تجار، فناوران، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی آذربایجان غربی افزود: در چهارچوب این طرح می‌توانیم توسعه مبادلات هیات‌های تجاری و اجرای طرح‌های مشترک در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، تجاری و اقتصادی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور چین و بخش اقتصادی این کشور به دنبال بخش کارگاه لجستیکی هستند و در این راستا دنبال کشور‌ها و مناطقی هستند که دارای موقعیت خاصی جغرافیایی هستند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی و گسترش ارتباطات بین المللی دارد و ما هم دنبال این هستیم تا از این ظرفیت در راستای توسعه روابط آذربایجان غربی با استان‌های مختلف چین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اگر ارتباط مناسبی بین منطقه آزاد ماکو و منطقه آزاد گوانگ دونگ چین برقرار شود می‌توان از ظرفیت‌های آن برای توسعه استان آذربایجان غربی استفاده بهینه کرد.

شیرغلامی همچنین گفت: ایران از نظر بخش خشکبار نیز بسیار غنی است و ما در تلاش هستیم صادرات خشکبار کشور بویژه آذربایجان غربی را به چین را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: چین در سه شاخص تامین سرمایه، تامین بازار و استفاده از فناوری بسیار برجسته عمل کرده است و باید بخش خصوص کشورمان از این ظرفیت برای جذب سرمایه و توسعه بازار خود در چین استفاده کند.

وی بیان کرد: دفتر نوآوری جمهوری اسلامی ایران نیز در چین ایجاد شده است تا بتوان فناوری‌های داخلی را به آن کشور منتقل و تجاری سازی کرد.

وی اضافه کرد: با تجاری سازی فناوری می‌توان این بخش را به بازار‌های مختلف متصل کرد و این عامل ظرفیت بزرگی برای توسعه فناوری‌های داخلی است.
 
انتهای پیام/م
 

سفر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.