مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط دریافت وام اشتغال روستاییان گفت : افراد بالای ۵۰ سال وام اشتغال روستایی دریافت نمی‌کنند.

ب‍ه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : طرح‌های پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان و عشایر ابهامات زیادی دارد که در این میان چندین جلسه برای بررسی پرداخت تسهیلات و الزاماتی که باید برای طرح‌ها در نظر گرفته شود تعیین شد.

وی گفت : یکی از این الزامات تعیین سقف سنی ۵۰ سال برای پرداخت تسهیلات اشتغال به طرح‌های امور عشایری است که البته به افرادی که اشتغالزایی با پرداخت بیمه داشته اند چندسالی تعدیل سنی انجام می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شرط پرداخت تسهیلات به زنان روستایی و عشایر این است که آنان حتما سرپرست خانوار باشند.

وی با تاکید براینکه دام‌های متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال نیز بایدپلاک‌کوبی شوند افزود: فروشنده نیز بایدمشخص شود و فروشنده گوسفند هم حق دریافت تسهیلات عشایر را ندارد و افزون بر این بازاری که دام در آن خرید و فروش می‌شود باید به تائید امور عشایر برسد.

عزیزی با بیان اینکه عشایر حتما باید کوچ رو باشند گفت: حداکثر برای خرید ۵۰ راس گوسفند تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شودو سقف این تسهیلات برای ۵۰ راس گوسفند ۷۵ میلیون تومان است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه الزامات مذکور را گامی برای پیشگیری از بیراهه رفتن تسهیلات پرداختی دانست و افزود: سن درنظر گرفته برای دریافت این تسهیلات منطقی است.

وی افزود: این الزامات به ویژه در بحث خرید دام سبب می‌شود که با چند راس دام چندین نفر نتوانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند در نتیجه پلاک کوبی دام‌ها نیز الزامی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.