شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی به بررسی اهداف وزیر امور خارجه آمریکا از سفر به چند کشور خاورمیانه پرداخت.

العربیه: سفر منطقه‌ای پمپئو حامل این پیام است که آمریکا خاورمیانه را رها نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه گزارش داد: هدف سفر منطقه‌ای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید بر این مسئله است که واشنگتن، خاورمیانه (غرب آسیا) را رها نخواهد کرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن گفت: انگیزه اصلی سفر منطقه‌ای مایک پمپئو، توئیت غیرمنتظره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خروج نظامیان این کشور از سوریه است که همه افراد از جمله پمپئو، جان بولتون و دیگر مشاوران ترامپ را شگفت زده کرد. پمپئو در این باره به کشورهای منطقه سفر می کند و سخنرانی طولانی در قاهره خواهد داشت و جزئیات راهبرد جدید را بیان و تاکید خواهد کرد آمریکا خاورمیانه را رها نخواهد کرد. این در حالی است که ترامپ پیشتر گفته بود سوریه چیزی جز ریگ و مرگ ندارد و آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده است، بدون آنکه در تحقق دموکراسی و امنیت موفق شده باشد.

خبرنگار این شبکه افزود: پمپئو تلاش می کند مشکلی را که توئیت ترامپ ایجاد کرد، برطرف کند. توئیتر ابزار محبوب ترامپ برای اعلام سیاست هایش است، به همین علت ممکن است همزمان با حضور پمپئو در منطقه هم ترامپ توئیت های متفاوت با سخنان او منتشر کند. ترامپ ممکن است با استفاده از شبکه های اجتماعی، همه معادلات را بر اساس دیدگاه خود و بدون گفتگو با مشاورانش، تغییر دهد.

سخنرانی شب گذشته ترامپ از کاخ سفید هم تلاش برای تغییر دادن معادلات داخلی آمریکا در مسئله احداث دیوار مرزی بود. زمانی که ترامپ احساس کند با بحران روبه‌روست به توئیتر متوسل می شود تا سیاست متفاوتی را ترسیم کند. او در عقب نشینی از سخنان قبلی خود با مهارت عمل می کند. مسئله تعجب آور آن است که مایک پمپئو در این سفر طولانی، همسرش را هم به همراه خود آورده است. شاید پمپئو می خواهد این پیام را به متحدان واشنگتن بدهد که همه آنها از یک خانواده هستند. پمپئو پس از سفر به اردن، در قاهره سخنرانی خواهد کرد که گفته می شود راهبرد متفاوتی را در مقایسه با سخنرانی سال 2009 باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا ترسیم خواهد کرد. بحرین، امارات، عربستان، قطر، عمان و کویت دیگر مقصدهای سفر منطقه ای پمپئو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار