دولت در پروژه‌های مسکونی نباید نقش اجرایی داشته باشد/ وابستگی ۹۵ درصدی قیمت مسکن به اقتصاد کشورکیان‌پور گفت: ورود دولت برای اجرا و ساخت واحد‌های مسکونی مشکلات بسیاری در این بخش ایجاد می‌کند و نقش دولت در این بخش‌ها باید تنها نظارتی و حمایتی باشد.

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت به هیچ وجه نباید وارد ساخت و اجرای پروژه‌های مسکونی شود، اظهار کرد: ورود دولت برای اجرا و ساخت واحد‌های مسکونی مشکلات بسیاری در این بخش ایجاد می‌کند و نقش دولت در این بخش‌ها باید تنها نظارتی و حمایتی باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی در این پروژه‌های مسکونی و عمرانی استفاده کند، گفت: ساخت واحد‌های مسکونی برای دهک‌های ضعیف و اقشار متوسط جامعه تنها در کنار بخش خصوصی و استفاده از پیمانکاران اصیل امکان‌پذیر است.


بیشتر بخوانید: پیش بینی ثبات قیمت در بازار مسکن تا پایان سال/ افزایش معاملات مسکن از بهمن ماه


کیان‌پور با اشاره به وابستگی ۹۵ درصدی قیمت مسکن به اقتصاد کشور تصریح کرد: بخش مسکن باید برای تولید اقدامات بسیار مؤثری انجام دهد، زیرا در چند سال اخیر ما با کاهش تولید مسکن مواجه بوده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا زمانی که ثبات در اقتصاد کشور ایجاد نشود، قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش نمی‌یابد و افزایش ارزش پول ملی می‌تواند راهگشای کاهش قیمت مسکن باشد.

کیان‌پور در پایان گفت: در صورتی که آرامش در بازارهای موازی مسکن همانند بازار بورس، طلا و ارز ایجاد شود، قیمت مسکن کاهش می‌یابد که امیدواریم در سال آینده با اجرای برنامه‌های مناسب بتوانیم شاهد ثبات قیمتی در این بازار باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اینطور نگویید که دولت در اجرای مسکن هیچ نقشی نباید داشته باشد. همینکه بر بخش خصوصی نظارت درست شود خودش نقش همین دولت است. دوم اینکه آن 5 درصد باقیمانده چیست؟! بعید میدانم بابت این آمار 95 درصدی واقعا مطالعه و تحقیق و تحلیلی انجام شده باشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مسولان نقش نظارتی خود در ساخت و سازهای شهری را به درستی انجام نمیدهند .
آخرین اخبار