مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: ورودی آب سد‌های آذربایجان شرقی ۷۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات بهره برداری از سد‌های مخزنی، ورودی آب ۱۰ سد بزرگ استان در سال آبی جاری (از ابتدای مهر تا ۱۵ دی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط ۷۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش ورودی آب در سد قلعه چای به میزان ۹.۵ برابر اتفاق افتاده است، گفت: در عین حال در سد زنوز شاهد کاهش ۹ درصدی ورودی آب هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در سال آبی جاری افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، اضافه کرد: در سال آبی جاری ذخیره سد قلعه چای ۱.۴۷ درصد افزایش یافته، ولی در سد‌های نهند، ارسباران و زنوز شاهد کاهش ذخیره آب به ترتیب به میزان ۱۴، ۸ و ۸ درصد هستیم.

غفارزاده حجم کل آب ۱۰ سد بزرگ استان را در تراز نرمال ۶۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت ورودی و ذخیره سد‌های ستارخان و نهند و نیاز‌های پائین دستی سد‌های یادشده، صرفه جویی در شهر‌های تبریز و اهر ضروری است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۵ سد در حال بهره برداری است که میزان آب قابل تنظیم آن‌ها حدود ۲ میلیارد متر مکعب است.

بر اساس این گزارش، در سال آبی جاری (از ابتدای مهر تا پایان آذر ماه) ۹۸ میلیمتر بارش در استان اتفاق افتاده که نسبت به بارندگی ۶۹.۳ میلیمتری مدت مشابه سال گذشته ۴۱.۴ درصد و نسبت به بارندگی ۸۰.۹ میلیمتری میانگین بلند مدت پاییزه ۲۱.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/ش

افزایش ۷۱ درصدی ورودی آب سد‌های آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.