اتحادیه معلمان لس آنجلس اعلام کرد چنانچه در زمینه افزایش حقوق معلمان توافقی حاصل نشود ۳۵۰۰ آموزگار برای نخستین بار در سی سال گذشته دست از کار خواهند کشید.

اگر به خواسته آموزگاران توجهی نشود، ۳۵۰۰ نفر دست از کار می‌کشندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، معلمان در شهر لس آنجلس آمریکا برای برپایی اعتصاب در روز پنجشنبه آماده می‌شوند.

اتحادیه معلمان شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد چنانچه در زمینه افزایش حقوق معلمان و مسئله کوچک بودن کلاس‌ها توافقی حاصل نشود سه هزار و ۵۰۰ آموزگار برای نخستین بار در سی سال گذشته دست از کار خواهند کشید.

در همین حال اتحادیه مدارس لس آنجلس اعلام کرد درخواست‌های اتحادیه معلمان نظام آموزشی را ورشکسته خواهد کرد که پیش بینی می‌شود امسال نیم میلیارد دلار کسری بودجه داشته باشد و ملزم به اختصاص میلیارد‌ها دلار به دستمزد و پوشش بیمه سلامت آموزگاران بازنشسته است. گفتگو‌ها در این زمینه ادامه دارد، اما پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

ماه گذشته نیز هزاران معلم در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای خود در شهر لس آنجلس به خیابان‌ها آمدند و خواستار حمایت از معلمان شدند. معلمان شهر لس آنجلس امیدوارند همانطور که اعتصاب سال گذشته معلمان در ایالت ویرجینیای غربی به سرانجام رسید، اعتراضات آن‌ها نیز نتیجه بخش باشد.

بر خلاف دیگر ایالت‌ها، مدارس شهر لس آنجلس در صورت برپایی اعتصاب دایر خواهد بود. اداره آموزش این شهر صد‌ها معلم را برای جایگزینی معلمانی که ممکن است اعتصاب کنند در نظر گرفته است، اما اتحادیه معلمان این اقدام را غیرقانونی خوانده و از والدین دانش آموزان خواسته است در صورت برپایی اعتصاب، فرزندانشان را راهی مدرسه نکنند و به معترضان بپیوندند.

بنابر اعلام اداره آموزش شهر لس آنجلس، معلمان بر اساس میزان تحصیلات و تجربه خود بین ۴۴ هزار تا ۸۶ هزار دلار سالانه دریافت می‌کنند. بنابر اعلام این اداره، متوسط حقوق دریافتی یک معلم باسابقه و بسیار با تجربه ۷۵ هزار دلار است. اتحادیه معلمان لس آنجلس افزایش شش درصدی حقوق معلمان و پرداخت کامل هزینه بیمه سلامت آن‌ها را خواستار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار