نویسنده کتاب (پیغام ماهی‌ها) گفت: این کتاب عرض ارادتی به سردار همدانی بود.

(پیغام ماهی‌ها) عرض ارادت به سردار همدانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،سردار گل‌علی بابایی، نویسنده کتاب (پیغام ماهی‌ها) در مراسم رونمایی از کتاب صوتی «پیغام ماهی‌ها» با بیان اینکه شهید همدانی عرق عجیبی به شهدا به ویژه شهدای همدانی‌ داشت افزود: ایشان ما را ملزم کرد که به درستی به نقش شهیدان همدان بپردازیم.

وی با بیان اینکه ایشان وقتی حاضر شد 90 دقیقه مصاحبه کند از نقش شاخص شهدای همدان در کتاب «مهتاب خین» گفت افزود: قبل از سخنان سردار همدانی اغلب به رشادت‌های رزمندگان در جنوب توجه می‌شد اما با پیگیری‌های سردار همدانی از نقش‌آفرینی شهدا در غرب و اتفاقات بزرگ در آن مناطق گفته شد.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» با بیان اینکه این کتاب عرض ارادتی به سردار همدانی بود اظهار داشت: روز تشییع پیکر شهیدهمدانی با خودم عهد کردم کتاب را تا اربعین سردار به نگارش درآورم.

وی با بیان اینکه 90 درصد این کتاب مربوط به خاطرات دفاع مقدس است و تنها در دو فصل آن از وقایع سوریه نوشته‌ام گفت: شبکه الجزیره کتاب «پیغام ماهی‌ها» را تحلیل کرد، زیرا این کتاب دشمنان را به چالش کشیده است.

سردار بابایی با اشاره به توصیه سردار همدانی به بشاراسد به منظور مقابله با تکفیری‌ها با بهره‌گیری از توان مردم بیان کرد: این اتفاق رخ داد و ورق در سوریه به نفع مردم برگشت.

وی با اشاره به اینکه این کتاب نقش سردارهمدانی را به صورت برجسته در سوریه نشان داده است گفت: کتاب به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده که عربی آن چاپ شده و انگلیسی آن در حال چاپ است.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» با بیان اینکه در بیروت از کتاب شهید همدانی استقبال بی‌نظیری شد خاطرنشان کرد: عکس شهیدهمدانی در منزل شهدای حزب‌الله دیده می‌شود که این موضوع تأثیر نهضت ترجمه را نشان می‌دهد، موضوعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی با اشاره به اینکه از کتاب «دختر شینا» هم در لبنان استقبال شد افزود: سردار همدانی در حوزه فرهنگی بسیار حساس و دقیق بود و تلاش‌های بسیاری در این حوزه به خرج داد به طوری که می‌توان ایشان را در امور مختلف نظامی و فرهنگی پیشرو دانست.

سردار بابایی با بیان اینکه تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای سردار همدانی بسیار حائز اهمیت بود ادامه داد: ایشان هیچگاه از همدان غفلت نمی‌کرد و آثار مربوط به همدان را پیگیری می‌کرد.

بابایی با بیان اینکه شبکه بی بی سی بغض خود را نسبت به شهید همدانی نشان داد اما مردم هم ارادت خود را به این شهید بزرگوار تصویر کشیدند افزود: باید به مردم همدان بابت سرداران بزرگی چون شهیدهمدانی تبریک گفت، سرداران و بزرگان دیگری نیز در همدان هستند که راه این شهید را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه جایزه ادبی جلال آل احمد در دو سال متوالی به کتاب‌های دفاع مقدس همدان تعلق گرفت ابراز داشت: استان همدان نشان داده علاوه بر داشتن رزمندگان پیشرو و بزرگ در حوزه ادبی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

انتهای پیام/ج

 

(پیغام ماهی‌ها) عرض ارادت به سردار همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.