یک متخصص مراقبت‌های ویژه گفت: بیش از ۶۰ درصد امکانات مراقبت‌های ویژه استهلاک دارد که باید با امکانات جدید جایگزین شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک عمرانی‌راد فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و دبیر ششمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران، در ششمین دوره این کنگره که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد اظهار کرد: بخش مراقبت‌های ویژه ایران با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است که از بزرگ‌ترین آن می‌توان به کمبود امکانات جدید اشاره کرد می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد از امکانات مراقبت‌های ویژه در حال حاضر استهلاک دارد که نیاز به جایگزینی با امکانات جدید دارد.

وی گفت: بخش مراقبت‌های ویژه نیازمند مدیریت هزینه‌ زیادی است؛ امیدواریم شرایطی فراهم شود که همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بتوانند با شرایط ویژه با تسهیلات ویژه نسبت به نوسازی امکانات خود اقدام کنند.

بیمارستان شهرهای کوچک به بخش مراقبت ویژه مجهز می‌شوند

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه ادامه داد: در شهر‌های بزرگ همه بیمارستان‌ها مجهز به بخش مراقبت‌های ویژه هستند که دارای درجات مختلف یک تا سه است؛ متاسفانه در شهر‌های متوسط و کوچک بخش‌های مراقبت ویژه کم است و یا حتی برخی از آن‌ها این بخش را ندارند که خوشبختانه دولت در تلاش است تا شهر‌های کوچک را مجهز به این بخش کند.

فعالیت ۱۵۰ فوق‌تخصص مراقبت ویژه در کشور

وی بیان کرد: برخی از مراکز درمانی فوق‌تخصص بخش مراقبت ویژه ندارند که باید از همکاران پزشک سایر گروه‌ها از جمله ریه، داخلی، اعصاب و بیهوشی استفاده شود؛ در کل کشور ۱۵۰ فوق‌تخصص مراقبت ویژه داریم که اکثرا مسئولیت بخش مراقبت‌های ویژه را بر عهد دارند، قابل ذکر است که ضریب اشغال تخت‌های مراقبت ویژه بالای ۹۰ درصد است این مسئله نشان‌دهنده کمبود شدید تخت‌های مراقبت ویژه است.

عمرانی‌راد یادآوری کرد: آمار مرگ و میر در کشور در بخش مراقبت‌های ویژه حدود ۱۰ درصد است که این آمار بر حسب خدمات ارائه شده متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.