بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز چهارشنبه با نوساناتی همراه بود.

ادامه روند رشد بهای نفت/ قیمت طلا پایین آمدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت امروز (چهارشنبه) نیز به تاثیر از آغاز مذاکرات واشنگتن و پکن برای حل اختلافات تجاری -که موجب کاهش رشد اقتصاد بین‌المللی شده بود- به روند صعودی خود ادامه داد.

بر این اساس، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت  با 51 سنت افزایش معادل یک درصد، 50 دلار و 29 سنت معامله شد. بهای نفت خام آمریکا با آغاز سال 2019 به کمتر از 50 دلار سقوط کرده بود و این نخستین بار در سال جدید میلادی است که بهای نفت وست تگزاس به کانال 50 دلاری وارد می‌شود.

هر بشکه نفت برنت نیز با 42 سنت افزایش معادل 0.7 درصد 59 دلار و 14 سنت داد و ستد شد.

استفن اینز، مدیر بخش تجارت آسیا- اقیانوسیه در سنگاپور معتقد است آغاز مذاکرات چین و آمریکا برای حل اختلافات تجاری تاثیر بسزایی در افزایش جزئی بهای نفت داشته است و در صورتیکه این مذاکرات به نتایجی مثبت منجر شود، می توان نسبت به رشد بهای جهانی نفت امیدوار بود.

روزنامه «چاینا دیلی» امروز چهارشنبه اعلام کرد پکن تمایل دارد اختلاف تجاری خود با آمریکا را متوقف کند، اما این موضوع به معنای پذیرش امتیازات غیرمنطقی نیست و هرگونه توافق باید شامل مصلحت در هر دو طرف باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است اگر تا 2 مارس سال 2019 دو طرف چینی و آمریکایی به توافق نرسند، تعرفه های 25  و 10 درصدی را بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین اعمال خواهد کرد.

گفته می شود کاهش حجم تولید روزانه کشورهای  عضو اوپک یکی دیگر از دلایل افزایش بهای نفت است.

در همین حال،  بهای جهانی طلای اسپات نیز به تاثیر از سیاست های بانک مرکزی آمریکا و تاخیر در سیاست گذاری های جدید اندکی کاهش یافت و هر اونس آن 1285 دلار و 62 سنت داد و ستد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار