جان کیسیک ضمن دعوت از دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور آمریکا به مصالحه برای از سرگیری فعالیت دولت، از ترامپ خواست انعطاف‌پذیرتر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جان کیسیک، فرماندار اوهایو، روز گذشته ضمن دعوت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات به مصالحه و دستیابی به یک توافقی برای از سر گیری فعالیت های دولت، از ترامپ خواست تا در خصوص مسائل کشور انعطاف‌پذیرتر باشد.

او که خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آماده می کند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد توافق و مصالحه ترامپ و دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت صرفا منوط به انعطاف پذیری ترامپ در قبال برخی از اهداف خود همچون ساخت دیوار یا حصار در مرز آمریکا با مکزیک است.

فرماندار جمهوری‌خواه اوهایو که تا روز 14 ژانویه دوره فرمانداری او به پایان می رسد با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «رئیس جمهور و دموکرات ها باید یاد بگیرند که مصالحه کنند و  در وهله اول مصلحت آمریکا را در نظر بگیرند. این رویه زمانی آغاز می شود که رئیس جمهور، آمریکا را نسبت به سیاست هایش در اولویت قرار دهد و انعطاف پذیر تر باشد. امنیت مرزی مسئله مهمی است اما هر دو طرف [رئیس جمهور و دموکرات ها] باید با هم در این مورد مذاکره کنند.»

کیسیک که به گفته جمهوری خواهان یکی از چالش های اصلی ترامپ در انتخابات سال 2020 خواهد بود، با اشاره به مشکلات ناشی از تعطیلی دولت گفت: در حال حاضر، به نظر نمی رسد مسئولیت‌پذیری در واشنگتن دی سی وجود داشته باشد.

ترامپ در نطق تلویزیونی خود که از دفتر بیضی  در برخی از شبکه های اصلی آمریکا پخش می شد از دموکرات ها خواست تا به موضوع هجوم مهاجران به آمریکا از مرزهای جنوبی توجه بیشتری نشان دهند. او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به قتل یک افسر پلیس در کالیفرنیا به دست یک مهاجر اشاره کرد  آن را ناامنی ناشی از بی توجهی به مسئله مهاجرت غیرقانونی دانست.

ترامپ گفت: «همه آمریکایی ها از مهاجرت غیرقانونی کنترل نشده آسیب می بینند. این موضوع منابع عمومی را تحت فشار می گذارد و موجب کاهش دستمزدها می شود.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنان اخیر ترامپ درباره دیوار مرزی با مکزیک گفت که او باید فعالیت دولت را از سر بگیرد و از برخورد با آمریکایی‌ها مانند گروگان دست بردارد.

برنی سندرز، سناتور ورمونت و چاک شومر، رئیس اقلیت‌های سنا نیز ترامپ را متهم کردند به اینکه با تعطیلی دولت کارکنان فدرال را برای ساخت یک دیوار به گروگان گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار