محققان موفق به طراحی سرنگ‌های هوشمند شده‌اند که به کمک برنامه مخصوص و در زمان مشخصی کار تزریق را برای بیماران انجام می‌دهند.

سرنگ‌های هوشمندی که کار پرستار و پزشک  را انجام می‌دهدبه گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان در کنار طرح‌هایاستارت آپی سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات ساخته شده در این شرکت‌ها بپردازد.

گروهی از محققان در دانشگاه آزاد موفق به طراحی سرنگ‌های هوشمند بر اساس اینترنت اشیا شده‌اند؛ این سرنگ های هوشمند به کمک برنامه مخصوص و در زمان مشخصی کار تزریق را برای بیماران انجام می دهند.

برخی از بیماران مانند سالمندان مجبور هستند تا در ساعات مشخصی از روز نوعی دارو را از طریق سرنگ به بدن خود تزریق کنند و برای انجام این کار  باید مکرراً به درمانگاه‌ مراجعه کنند؛ اما به کمک این سرنگ هوشمند دیگر نیازی نیست چندین مرتبه از خانه خارج شوند.

سرنگ هوشمندی که به کمک بیماران خاص می‌آید

این سرنگ هوشمند به صورت دستی و از راه دور قابل کنترل است و به کمک نمایشگری که دارد به کاربر این اجازه را می‌دهد تا میزان حجم داروی تزریقی، زمان تزریق و سرعت تزریق راه کنترل کند.

از این سرنگ هوشمند می توان برای تزریق داروهای مورد نیاز بیماران خاص استفاده کرد؛ به گفته سازندگان این سرنگ هوشمند نوعی دستیار پزشک است و به دلیل آنکه به اینترنت اشیا متصل است پزشک هم خود می‌تواند برنامه آن را کنترل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار