دفتر ریاست جمهور فرانسه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بیست و دوم ژانویه پیمان جدیدی در خصوص همکاری‌های دو جانبه امضاء خواهند کرد.

مکرون و مرکل پیمان همکاری جدید امضاء می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بیست و دوم ژانویه پیمان جدیدی در خصوص همکاری‌های دو جانبه با هدف تقویت همکاری‌های تنگاتنگ موجود امضاء خواهند کرد.

­این منبع در بیانیه‌ای تصریح کرد: «این پیمان در آخن آلمان و بر اساس پیمان الیزه در سال ۱۹۶۳ امضاء خواهد شد، که نقش اساسی در آشتی تاریخی فرانسه و آلمان داشت. هدف از پیمان جدید همگرایی روز افزون میان فرانسه و آلمان است.»

این اولین دیدار رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان در سال جدید میلادی خواهد بود. دو طرف پیشتر نیز در دهم مه در آخن دیدار کرده بودند.

مکرون و مرکل ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ متعهد شده بودند، پیمان جدید را برای تکمیل پیمانی که ۵۵ سال پیش بین دو کشور منعقد شده بود، امضاء کنند.

بر اساس اعلام الیزه: «پیمان آخن ارتباط تنگاتنگ فرانسه و آلمان را به ویژه در زمینه‌های سیاست‌های اقتصادی، سیاست خارجی و امنیتی، آموزشی و فرهنگی، تحقیقات و فن آوری، آب و هوا و محیط زیست و نیز در زمینه همکاری میان مناطق مرزی و جوامع مدنی تقویت خواهد کرد.»

این منبع خاطر نشان کرد: «دو طرف همچنین می‌خواهند تعهدات خود را در زمینه امنیت و رفاه شهروندان در چارچوب اروپای حاکم، متحد و دموکراتیک تقویت کنند.»

پیمان الیزه میان فرانسه و آلمان هجده سال بعد از بین رفتن نازیسم امضاء شد. اولین مرحله اجرای این پیمان ایجاد اداره فرانسه-آلمان برای جوانان برای ارتقاء مبادلات جوانان دو کشور بود.

گفتنی است این پیمان در حالی امضا می‌شود که تظاهرات ضد نظام سرمایه‌داری و سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور فرانسه از هفته‌ها قبل در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار