نظرسنجی‌های جدید حاکی از آن است که اکثریت مردم آمریکا رئیس‌جمهور و نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره را مقصر تعطیلی سه‌هفته‌ای دولت فدرال می‌دانند.

نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها ترامپ و جمهوری‌خواهان را مقصر تعطیلی دولت می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نتایج نظرسنجی‌های‌ جدید نشان داد که اکثریت مردم آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و جمهوری‌خواهان را مقصر تعطیلی اخیر دولت فدرال می دانند و اکثریت آنها همواره مخالف ایده رئیس جمهور درباره موضوع دیوار مرزی مکزیک هستند.

متوسط نظرسنجی‌هایی که از زمان آغاز تعطیلی دولت آمریکا تاکنون صورت گرفته، نشان می‌دهد که مردم این کشور جمهوری‌خواهان را مقصر تعطیلی دولت می‌دانند. به طور متوسط در حدود 50 درصد مردم آمریکا ترامپ را بزرگترین مقصر تعطیلی دولت می‌دانند، 35 درصد نیز نمایندگان دموکرات کنگره را مقصر این موضوع می دانند و 5 درصد نیز بیشترین تقصیر را در این زمینه متوجه جمهوری‌خواهان کنگره می‌دانند. در نتیجه 55 درصد از مردم آمریکا ،جمهوری‌خواهان (ترامپ یا نمایندگان این حزب) را مسئول این موضوع می‌دانند و 35 درصد نیز نمایندگان دموکرات کنگره را مسئول تعطیلی دولت فدرال آمریکا می‌دانند.

نظرسنجی های صورت گرفته پیش از آغاز تعطیلی دولت آمریکا نشان داد که مردم این کشور باز هم جمهوری‌خواهان را مقصر تعطیلی احتمالی دولت می‌دانستند. با این حال 80 درصد از کسانی که در سال 2016 به ترامپ رای دادند، دموکرات ها را در این زمینه بیشتر مقصر می‌دانند.

این حقیقت که ترامپ در حال واگذاری جنگ تعطیلی دولت در میان نظرات عموم مردم است، چندان جای تعجب ندارد. او با یک موضع نسبتا ضعیف در مذاکرات در خصوص تعطیلی دولت حاضر شده است. بزرگترین مسئله ترامپ در حال حاضر تامین بودجه دیوار مرزی مکزیک است. این در حالی است که بسیاری از آمریکایی‌ها مخالف دیوار مرزی هستند و بنا به آخرین نظرسنجی ها نشانه‌ای از تغییر در نظرات آنها مشاهده نشده است.

 دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است. دولت فدرال آمریکا در پی خودداری ترامپ از امضای لایحه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار