آغاز عقد قرارداد آب محصولات زمستانه در شبکه‌ های شمال خوزستان

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از آغاز زمان عقد قرارداد تامین آب محصولات کشاورزی در شمال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب کرمی، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و فراهم شدن شرایط مطلوب برای کشاورزان منطقه به منظور جبران کاستی‌های چند سال اخیر در زمینه کشت محصولات زراعی گفت: زمان عقد قرارداد تامین آب محصولات کشاورزی آغاز شده و کشاورزان می‌توانند نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند.

وی عمده محصولات کاشته شده در فصل زمستان در شبکه آبیاری دز را گندم، محصولات گلخانه ای، پیاز، سیب زمینی، کاهو و سبزیجات برگی برشمرد و بیان داشت: سال گذشته بیش از ۵۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه به زیر کشت انواع محصولات زراعی رفت که پیش بینی می‌شود با توجه به کم آبی تابستان امسال، سطح زیر کشت زمستانه بیشتر از مدت مشابه سال قبل شود.

کرمی تصریح کرد: تابستان امسال با وجود محدودیت‌های شدید منابع آبی در شبکه آبیاری دز بیش از ۱۸ هزار و ۳۵۸ هکتار انواع محصولات تابستانه به زیر کشت رفت که نزدیک به ۱۱ هزار و ۳۸۹ هکتار نسبت به تابستان سال ۹۶ کمتر بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان از کشاورزان منطقه خواست با توجه به لزوم برنامه ریزی نیاز آبی شبکه بویژه پس از اتمام فصل بارندگی برای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه به امور مشترکان شرکت مراجعه کنند.

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک، مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ

تامین آب اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.