مذاکرات صلح افغانستان میان اعضای طالبان و مقامات آمریکا که قرار بود فردا در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود، از سوی طالبان لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروه طالبان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که گفتگو‌های صلح با مقامات آمریکایی را که قرار بود در این هفته در قطر برگزار شود، در پی اختلاف نظر درباره دستور کار این مذاکرات لغو کرده است.

اعضای ارشد گروه طالبان مستقر در افغانستان در گفتگو با رویترز اعلام کردند: هر دو طرف (طالبان و آمریکا) به این نتیجه رسیده اند که در قطر با یکدیگر ملاقاتی نداشته باشند.

این در حالی است که اعضای ارشد طالبان پیشتر اعلام کرده بودند که مذاکرات صلح میان نمایندگان این گروه و مقامات آمریکایی قرار است از روز چهارشنبه (فردا) به مدت دو روز در قطر آغاز شود.

اعضای گروه طالبان پیش از این هم چهارمین دور از گفتگو‌های صلح با آمریکا را که قرار بود در ریاض، پایتخت عربستان برگزار شود، لغو کرده بودند. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، چهارمین دور گفتگو‌ها برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان میان سران طالبان و مقامات آمریکا قرار بود پیشتر در ریاض برگزار شود. اما مقامات طالبان دو روز پیش به علت فشار عربستان برای گفتگو با نمایندگان دولت افغانستان، این مذاکرات را لغو کردند و گفتند که محل برگزاری باید به دوحه، پایتخت قطر تغییر کند.

جنگ ۱۷ ساله‌ی افغانستان طولانی‌ترین مداخله نظامی آمریکا محسوب می‌شود. این جنگ ده‌ها هزار قربانی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار