بنا به اعلام بلومبرگ، کاخ سفید در تلاش است تا مانع از انتشار بخشی از گزارش نهایی بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا شود.

تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار بخشی از گزارش نهایی مولربه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که کاخ سفید احتمالا در تلاش است تا با استفاده از امتیاز اجرایی خود مانع از انتشار بخش‌های از گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا شود.

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفته بود: تیم حقوقی ترامپ این موضوع را در نظر دارد و این حق را برای خود محفوظ می دانیم. اما نمی‌دانیم که آیا مجبور به استفاده از این امتیاز اجرایی خواهیم شد، با این حال استفاده از آن را رد نمی‌کنیم.

جرالد نادلر، رئیس جدید کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد تلاش برای پنهان کردن گزارش مولر نمی تواند در روند دادگاه وقفه ایجاد کند. رابرت مولر در حال انجام تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و تبانی احتمالی صورت گرفته میان ستاد انتخاباتی رئیس جمهور این کشور و مسکو است. گفته می شود گزارش نهایی تیم تحقیقاتی مولر می تواند در ماه آینده میلادی منتشر شود.

لازم است  مولر گزارش نهایی خود را به وزارت دادگستری آمریکا ارائه دهد. متیو ویتاکر، سرپرست وزارت دادگستری آمریکا و ویلیام بار، نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای تصدی عنوان دادستان کل این کشور هر کدام پیش از این تحقیقات مولر را مورد انتقاد قرار داده بودند. رئیس جمهور آمریکا نیز بارها با رد تحقیقات رابرت مولر، آن را دارای انگیزه سیاسی دانسته است و از آن با عنوان تعقیب توهمات یاد می کند.

این در حالی است که دموکرات‌ها وعده داده‌اند تا علیرغم تلاش ترامپ برای جلوگیری از این کار، گزارش نهایی از یافته‌های تیم تحقیقاتی مولر را منتشر کنند. آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته اعلام کرد در صورتی که ترامپ بخواهد با توسل به امتیاز اجرایی مانع از انتشار گزارش مولر شود، آنها در این  خصوص اقدام خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان اخیرا گزارش داد مأموریت کمیته تحقیق بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده همکاری احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به ‌مدت شش ماه دیگر تمدید شد. مهلت هجده ماهه اولیه که برای این منظور در نظر گرفته شده بود به تازگی به پایان رسید. تاکنون ده‌ها شاهد در این زمینه سخن گفته اند و کیفرخواست‌هایی هم صادر شده است. برخی از این شاهدها شماری از دستیاران سابق ترامپ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار