استرالیا اعلام کرد درخواست پناهندگی دختر ۱۸ ساله سعودی را که به تایلند فرار کرده است، به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، استرالیا امروز اعلام کرد درخواست پناهندگی دختر 18 ساله سعودی را که به تایلند فرار کرده است، به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

یک مقام دولت استرالیا به خبرگزاری فرانسه گفت: در صورتی که سازمان ملل معتقد است (جان) او در خطر است، تلاش ناکام رهف محمد القنون برای رسیدن به ساحل استرالیا با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رهف محمد قنون که از دست خانواده اش فرار کرده، می گوید تلاش داشت بوسیله روادید توریستی خود را به استرالیا برساند. وی اما بوسیله مقامات تایلند و به درخواست دولت عربستان که خواهان بازگرداندن او به خانواده اش شده بود، در ابتدا بازداشت شد.

این دختر سپس خود را در اتاق هتل فرودگاه حبس و از سوار شدن به هواپیما (به منظور بازگشت) خودداری کرد. وضعیت وی هم اکنون از سوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در حال ارزیابی است.

فعالان حقوق بشری در خصوص اینکه دولت استرالیا به علت سختگیری در زمینه مهاجرت، به لغو ویزای توریستی وی اقدام کند، ابراز نگرانی کرده اند.

این مقام دولت استرالیا همچنین از تأیید یا رد اینکه روادید توریستی دختر سعودی لغو خواهد شد، خودداری کرد و گفت: هر درخواستی از سوی القنون، برای دریافت ویزا در امور بشردوستانه به محض آنکه روند کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل به پایان برسد، با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقیانوسیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار