معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: تولید ریل راه آهن مهم‌ترین و بزرگترین دستاورد صنعت ذوب آهن بعد از پیروزی انقلاب است.

تولید ریل راه آهن و بومی سازی آن مهمترین اتفاق ذوب آهن بعد از انقلاب است /بومی سازی تولید پروفیل‌های طویل، میلگرد و انواع تیرآهنمهرداد تولاییان معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص دستاوردهای این صنعت  به مناسبت چهل سالگی انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تولید ریل راه آهن و بومی سازی آن مهم‌ترین اتفاق ذوب آهن بعد از انقلاب است که حاصل تلاش چند ساله متخصصان داخلی و جزو بزرگترین دستاورد صنعت ذوب آهن است که در کنار آن قدم‌های خوبی در بومی سازی تولید پروفیل‌های طویل، میلگرد و انواع تیرآهن  برداشته شده است.

معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به میزان تولید ریل راه آهن در سال، گفت: ظرفیت اسمی تولید ریل، در سال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تن است، اما نیاز کشور مطابق آمارهای وزارت راه و شهرسازی حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

وی با اشاره به میزان تولید فولاد بیان کرد: میزان تولید فولاد ذوب آهن در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال است و محصولات جدیدی مانند ریل u۳۳ و ریل یوسی آی ۶۰ که در سال ۹۷  تولید شده در خطوط پرسرعت کشور قابل استفاده است.

تولاییان ادامه داد: شاخه‌های اچ سی که در سازه‌های فلزی سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحال حاضر تولید کننده داخلی ندارد و از جایگزین مشابه  آن مانند  تیر برق استفاده می‌شود، اما امسال ذوب آهن  توانست این محصول را  در بازار عرضه کند.


بیشتر بخوانید : قدم های بزرگی که در صنعت لوازم خانگی برداشته شد


به گفته وی؛ در  ۹ ماهه  سال گذشته حدود ۵۰ درصد تولیدات این کارخانه به خارج از کشور صادر شده است.

تولاییان  در خصوص مشکلات فعالان حوزه فولاد گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل این حوزه مربوط به انتقال ارز است  و اگر مشکلات بانکی و ارزی حل شود، مشکل خاصی برای ادامه فعالیت نخواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان در پایان گفت: برای تسهیل در صادرات فولاد نیاز به ایجاد کانال‌های ویژه برای انتقال ارز به کشور احساس می‌شود.

انتهای پیام/

بومی سازی تولید پروفیل‌های طویل، میلگرد و انواع تیرآهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار