رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در لایحه بودجه سال آینده دولت ۱۵۹ طرح ملی مشخص و یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،ساسان تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ بیان کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ به دلایل مختلف با تاخیر به مجلس ارائه شده است.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی، معیشت عمومی و تقویت انضباط بودجه‌ای که پرداخت یارانه نقدی استمرار دارد و همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان مد نظر است، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید در سال آینده صرفه جویی را در بخش‌های برق، آب و ماموریت‌ها داشته باشند.

تاجگردون با اشاره به اینکه اولویت بندی طرح‌های عمرانی بسیار مهم است و در سال ۹۸ به به طرح‌های مهم با درصد پیشرفت فیزیکی بالا اعتبار اختصاص می‌یابد، افزود:۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در فارس وجود دارد که ۱۵۹ طرح ملی دارای مشخصه در بخش عمرانی لایحه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ادامه داد: بدهی دولت به بخش‌های مختلف نیز با رویکرد‌های جدید در سال ۹۸ انجام می‌شود که ظرفیت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: سقف بودجه کشور امسال یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که در سال آینده یک هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و بودجه شرکت‌های دولتی امسال ۸۴۰ هزار میلیارد تومان بوده و در سال آینده نیز یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان سهم شرکت‌های دولتی است.

تاجگردون اظهار کرد: در موضوع بودجه عمومی دولت ۴۸۷ هزار میلیارد تومان در سال آینده مشخص شده و درآمد اختصاصی و منابع عمومی دولت امسال ۳۸۶ هزار میلیارد تومان بوده، که در سال آینده ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در خصوص وضعیت استان فارس تاکید کرد: نرخ رشد درآمد در کشور از ۹۶ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال آینده ۱۱۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که درآمد فارس از ۲ هزار و پانصدو ۹۶ میلیارد تومان، امسال به ۳ هزار ۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

تاجگردون گفت: هزینه عمومی استان فارس امسال از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۷۴۰ میلیارد تومان افزایش داشته که ۲۲.۸ دهم درصد و در موضوع اعتبارات عمرانی استانی نیز امسال سهم ۶۱۳ میلیارد تومانی به ۶۳۳ میلیارد تومان رسیده که ۳.۱ دهم درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در اعتبارات ملی ۱۵۸ طرح سهم فارس است که امسال حدود ۸۵۲ میلیارد تومان ابلاغی مبادله شده داشته ایم که ۸۰ درصد به طرح‌ها اختصاص یافته است.

تاجگردون ادامه داد: از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام استان ۲۳۵ طرح قابل واگذاری بوده که ۴۵ طرح به بهره برداری رسیده و بعد از واگذاری به بخش خصوصی،۱۷۰ فراخوان نیز برای جذب سرمایه گذار ارائه شده است.
انتهای پیام/ت

پیش بینی بودجه میلیاردی برای طرح‌های ملی فارس

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار