دعوای کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و برانکو سرمربی پرسپولیس تا حدودی از حیطه بحث‌های شخصی خارج شده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش اگر چه از سال گذشته تاکنون بار‌ها در موارد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، اما امروز با وجود اهمیت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران، نام کشورمان و پرچم پُر افتخارمان در این رقابت‌ها یک ضربه غیر مستقیم به فوتبال است و در صورتیکه مهار نشود شاید تاوان سختی برای آن پرداخت کنیم.

برخی مواقع کی روش در جواب برانکو و گاهی هم برانکو در واکنش به سرمربی تیم ملی فوتبال اظهاراتی را رسانه‌ای می‌کنند که گویی این فوتبال صاحب ندارد و این دو مربی هستند که برای آرامش یا توفان آن تصمیم می‌گیرند.

کارلوس کی روش روز گذشته درست مثل بعد از جام جهانی آماده حمله به برانکو بود و به نظر می‌رسید پیروزی پر گل ایران در مقابل یمن بیشتر از این حیث برای کی روش اهمیت داشت که با آن رقیب خیالی خود را بکوبد.

برانکو هم صبح دیروز در نشست خبری طوری وانمود کرد که کی روش از عراق می‌ترسد و این نشانه ضعف اوست و با قاطعیت از باید‌های موجود برای پیروزی بر عراق حرف زد تا دوباره آتش این دعوا شعله ور شود.

بازارگرمی کی دعوای کی روش و برانکو روی مال غیر/ دعوای میهمانان پای سفره صاحبخانه

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در این مورد باز هم سکوت کردند تا بازی با احساسات ۸۰ میلیون ایرانی تحت تاثیر دعوای شخصی این دو قرار بگیرد و ۲ سرمربی خارجی کلاف فوتبال ما را سر درگم و آنچنان گره بزنند که هر روز باید استرس و التهاب‌های یک دعوای شخصی را به جای لذت بردن از فوتبال شاهد باشیم.

اینکه برانکو و کی روش موضوع دعوایشان شخصی است بر هیچکس پوشیده نیست، چون موازی کاری در برنامه‌های این دو وجود ندارد، اما کل کل‌های گاه و بیگاه این دو سر مربی نشان می‌دهد فوتبال رو به بیراهه می‌رود.

بزرگترین منتقدان داخلی برانکو و کی روش برای کشورشان سکوت کردند، جواب ندادند و گاهی خواستند ماجرا را فیصله بدهند، اما ادامه این دعوا در دیروز و امروز و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی و بیگانه چیزی جز ضربه زدن به فوتبال ایران در پی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: بازتاب جهانی اختلاف کی روش و برانکو


در ضرب المثل‌های پارسی می‌توان به این نکته اشاره کرد که" کاسه داغ‌تر از آش شده اند". دعوا بر سر مال غیر در سکوت کامل صاحبخانه در نوع خود بی نظیر است.

اگر سفره‌ای در ایران برای هر دو سرمربی پهن است نباید به صاحبخانه بی احترامی شود، آنهم در کوران مهمترین رقابت فوتبال در قاره آسیا، که به زعم خود کی روش، رویای ایران است!

بازارگرمی کی دعوای کی روش و برانکو روی مال غیر/ دعوای میهمانان پای سفره صاحبخانه

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان باید هر چه سریعتر این اتفاق را بررسی و به هر دو سر مربی تذکر لازم را بدهند و جامعه فوتبال ایران هم باید در راستای وفاق ملی با فدراسیون فوتبال هم سو شود.

الگو برداری از غرب اگر چه در بیشتر موارد توصیه نمی‌شود، اما همین اسپانیا با سرمربی خود در آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه کرد؟ مگر نه اینکه او را به سرعت اخراج کردند چرا که شان تیم ملی فوتبال کشورشان مهم‌تر از شخص بود؟

اگر لازم باشد عذر کی روش و برانکو را از فوتبال ایران بخواهیم، حتی در کوران رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، نباید بگذاریم به فوتبال این مملکت و هواداران ۸۰ میلیونی اش بی احترامی شود.

کی روش اگر صبر می‌کند و بعد از هر پیروزی دیگران را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهد ما مقصر هستیم و اگر برانکو از فرصت استفاده می‌کند و با ابراز وجود قصد دارد خودش را اصلح‌تر از کی روش نشان دهد باز هم ما مقصر هستیم.

اگر کمیته اخلاق یکبار با قدرت در مورد این اتفاقات موضع گیری می‌کرد آیا باز هم کی روش که کارمند ما محسوب می‌شود به خود اجازه می‌داد در حاشیه خلیج فارس که همیشه هم حاشیه دارد علیه فوتبال ملی ما و شرایط داخلی ما چالش سازی یا بزرگنمایی کند؟

بازارگرمی کی دعوای کی روش و برانکو روی مال غیر/ دعوای میهمانان پای سفره صاحبخانه

این بار کوتاه آمدن به بهانه اینکه تمرکز تیم ملی بهم می‌خورد جایز نیست، چون تمرکز ۸۰ میلیلون هوادار ایرانی مهم‌تر از ۲۳ بازیکن و کادر وفنی و یک جام ملت‌های آسیاست.

کی روش پیروزی‌ها را به نام خود می‌داند که اگر غیر این بود از آن‌ها استفاده ابزاری برای برخورد با منتقدان نمی‌کرد و برانکو یک فرصت طلب است که در مواقع حساس زهر خود را در نهایت خونسردی می‌ریزد و کسی هم برای رسیدگی به این موضوع و برخورد با آن‌ها پا پیش نمی‌گذارد.

۴۲ سال جام نگرفتیم، ۴ سال دیگر هم نگیریم، آسمان به زمین نمی‌آید. مهم اقتدار ایران است که در اوج سختی‌ها همیشه نشان دادیم اعتلای نام ایران برایمان از خیلی امتیاز‌ها بالاتر است و این جام پشیزی برای ملت ما نمی‌ارزد مگر اینکه ارزش‌های ما در آن لحاظ شود.

بار‌ها از وفاق ملی حرف زدیم، اما برانکو و کی روش بیشتر از اینکه به فکر تعهد به ایران باشند دعوای شخصی خود را طی می‌کنند و برای این حرف‌ها تره هم خُرد نمی‌کنند و اگر ما قهرمان بشویم یا حذف، این دو بزرگوار که به قول امیر قلعه نویی از اجنبی‌های فوتبال هستند خم به ابرو نمی‌آوردند.

پول نمی‌دهیم که برایمان امر و نهی کنند و گربه رقصانی! برانکو و کی روش باید در اصول و چارچوب فوتبال ایران قرار بگیرند که اگر غیر از این باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

منتظر واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در این مورد خاص هستیم و اگر اولتیماتوم به این دو مربی زودتر اعلام نشود ضعف بزرگی در کارنامه تاج و سلطانی فر ثبت خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

طعنه اینستاگرامی کی روش به برانکو !

کی روش بعد از یمن به حساب برانکو رسید

طعنه فنی برانکو به کی‌روش!

اظهارات سرمربی آلمانی استقلال درباره برانکو و کى روش

کی‌روش و برانکو در آستانه احضار به کمیته اخلاق


انتهای پیام/

گزارش: اکبر باقری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تیم ملی
۱۱:۳۸ ۱۹ دی ۱۳۹۷
کیروش از این حرف برانکو ناراحته که گفته ما با یک ملی پوش رفتیم فینال، تیم ملی چرا نره. در واقع با این حرفش میخاد تیم ملی رو بریزه بهم. برانکو واقعا ادم زیرکی ولی شما ساده هستین. واقعا براتون متاسفم که به خاطر یه خارجی دارید تیم ملی تون رو نابود میکنین دقیقا همون کاری که امارات و عربستان و کشور های عربی میخان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۷
بازیهای ملی چه ربطی به برانکو داره،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
کمیته اخلاق بر علیه پرسپولیس در بازی که زد و خورد شد تو بازی سایپا چیکار کرد که الان بخواد کاری کنه
کلا کمیته اخلاق و داوران در خدمت پرسپولیس هستن
و اون کسی هم که باعث این سخنان حق کیروش شد مصاحبه صبح بازی برانکو بود
باید این کروات از خود راضی رو از ایران اخراج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۸ دی ۱۳۹۷
اگر شما مقاله نویسان عزیز به گفته های این دو نفر دامن نزنید از این هارت و پورت های این دو نفر هیچ صدمه ای به فوتبال ما نمی رسه و فقط هردوشان سعی می کنند بهترین کارنامه رو از خودشان ارائه بدن که برای فوتبال ما خوب هم هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷
به نظر من این بازیکنان تیم ملی هستند که باید قشنگ بازی کنند و جانانه از حقمون دفاع کنند و اصلا کاری به حرف های کی روش و برانکو نداشته باشند.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷
کی روش نادانه کاریشم نمیشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
تیم ملی
۱۵:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
یکی نیست به برانکو بگه اخه تو که بهترین بازیکنان تاریخ ادوار ایران(دایی، کریمی، باقری، مهدوی کیا، خداداد و....) دستت بود برای تیم ملی چکار کردی. غیر از اینکه تو سال 2006 توی یه گروه اسان 4 تیمی که دو تا تیم صعود می کردن تیم رو بردی جام جهانی. من نه پرسپولیسی هستم نه استقلالی.این چه حرفیه که میزنی میگی وفتی ما یک ملی پوش داشتیم به فینال رفتیم تیم ملی چرا نره. خب همه میدونن شما که شانسی رفتی فینال حالا چرا گوشه و کنایه میزنی. وقتی کبروش رفت از این مملکت میفهمید کی بوده، تیم ملی نابود شده ایران رو احیا کرد اینم اخر عاقبتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۸ دی ۱۳۹۷
ببخشیدا ولی کیروش مثلا چیکار کرده؟؟
این اقا به جز اینکه قلب چهل میلیون هوادار پرسپولیس رو از تیم ملی دور کنه چیکار کرده؟
نکنه شما انتظار داشتی ما به یمنم ببازیم یا فک میکنی اینکه پنج تا به یمنی که حتی لیگ نداره زدیم شاهکار کردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۷
موافقم باهات تیم ملی جان برانکو اگه فهم اینو داشت که تیم ملی رو بگردونه نمینداختنش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۷
کيروش عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۷
اما دوتا خارجی اختیار فوتبال مملکت تو دستشونه و افسار اهالی فوتبال هم به دست دارن خوب این اسمش چیه؟؟؟
Latvia
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
اول سلام.این چهارسال هم روی اون؟ کاملا مشخصه که جز کدوم دسته هستی که نمیخوای تیم ملی نتیجه بگیره
Netherlands
مهدی
۱۵:۱۰ ۱۸ دی ۱۳۹۷
برانکو هیچ حرف غیر منطقی نزده که کی روش اینجوری بهش حمله کرد ، کسی باید مجازات بشه کی روشه ،برانکو یه مربی بزرگه و از دید فنی نظرشو گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۷
ای ول نویسنده یه دفه بیا وزیر شو تصمیماتتوکه گرفتی اخراج میکنی پس هرچه زودتروزیرشو بکش اخراج کن
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۸ دی ۱۳۹۷
لطفا هر دو ساکت تا پایان جام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
برانكو چيكاره اس كه در مورد تيم ملي ايران حرف ميزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
خوب حرف بدی نزد . گفت عراق رو میشه راحت برد . چرا کیروش ناراحت شده؟ نگفته عراق راحت ایران رو میبره که کیروش جوش آورده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۸ دی ۱۳۹۷
دقیقااا
والا این بیشتر تعریف از قدرت ایران بود نه عراق
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
آقا چرا برداشت اشتباهتون از حرفای برانکو رو با حرفای زشت کیروش مقایسه میکنید ؟ اگر برانکو یک بار حرف بد زده باشه کیروش ده برابرشو گفته. در ضمن من به شخصه دعوای زیادی از سمت برانکو نمیبینم، هر چی دعوا و جنگ هست از سمت کیروش و دستیاراشه وگرنه حرفای برانکو عادی هست و بنظر نمیاد جنگی با کیروش داشته باشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۸ دی ۱۳۹۷
یکی از نمونه های حرفهای ناپسند کیروشا بگو اگه راست میگی
آخرین اخبار