مراحل استانی و کشوری المپیاد بازی های فکری رویش در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به برگزاری مرحله استانی و کشوری المپیاد بازی های فکری رویش در هفته نخست بهمن و اسفند ماه امسال گفت: المپیاد بازی‌های فکری رویش در چهارمین سال برگزاری با هدف ایجاد فضای با نشاط و دور از فضای مخرب مجازی، آموزش و سرگرمی، روشی هدفمند را برای دانش‌آموزان دنبال می کند، که این بازی‌ها در شش رشته مکعب روبیک، دومینو، لیوان،چینی، جینگا، ریورسی و بلاک آس برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بازی ها در دو گروه سنی ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود، افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد از شرکت کنندگان به مرحله استانی این المپیاد راه یافته‌اند که مرحله استانی در میان یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برگزار و دانش آموزان منتخب از ۲۸ شهرستان در این مرحله حضور دارند.

کلاری تصریح کرد: این بازی های فکری در فضایی با نشاط و افزایش تمرکز، هماهنگی بین چشم و دست، تفکر روش مند و خلاقیت را برای دانش‌آموزان به بوجود می‌آورد.

همچنین فرهاد اسماعیلی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس برگزاری این المپیاد را برنامه‌ای چند مهارتی دانست که دانش‌آموز با انجام فعالیت‌ های حسی، مهارتی و برنامه های جمعی، مهارت‌های مورد نیاز خود را در قالب این بازی‌ها کسب می‌کنند.
رئیس سازمان دانش‌ آموزی فارس ادامه داد: آموزش ۸۰۰ مربی و گزینش ۶۰ داور برای هدایت این المپیاد است.
انتهای پیام/ت

برگزاری المپیاد بازی‌های فکری رویش در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.