مسعود بصیری گفت: تشکیل جامعه صنفی خبرنگاران تقریبا تدوین شده، ولی باید رایزنی‌های آن انجام شود.

ارسال ۲۰ هزار اثر به جشنواره ملی ابوذربه گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با موضوع برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره ملی  ابوذر به عنوان بزرگترین جشنواره رسانه‌ای کشور صبح امروز در محل«پاتوق خبر» برگزار شد.

مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در این نشست اظهار کرد: چهارمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر، گسترده‌ترین جشنواره در حوزه رسانه و بسیار فراگیر است و در تمام حوزه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات مورد توجه در جشنواره گفت: از جمله موضوعات قابل توجه، محرومیت زدایی در کشور، اقتصاد مقاومتی، موضوعات صنفی خبرنگاران، مبارزه با تروریست، حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت است که در ۵۰ حوزه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است که در حوزه مقاومت و مبارزه با تروریسم دو هزار اثر، دفاع مقدس و زیرشاخه‌های آن سه هزار اثر، اقتصاد مقاومتی و حوزه‌های مختلف مرتبط با آن پنج هزار اثر، مشکلات صنفی خبرنگاران یک هزار اثر و در موضوعات مختلف دیگر هم بیش از ۹ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

بصیری گفت: طرح نظام جامعه صنفی خبرنگاران هم‌اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال ‌بررسی است و امیدواریم همان‌گونه که پزشکان و دیگر اقشار فرهیخته کشور دارای نظام جامع صنفی هستند، رویکردی را در پیش بگیریم تا چنین اقدامی هم در حوزه رسانه صورت گیرد.

وی گفت:بعد از جشنواره مقاله‌ها و مطالب‌ ارسال شده به دبیرخانه به صورت کتاب چاپ می‌شود و بعد از جشنواره در جلسات مختلف، مسائل روز و دغدغه خبرنگاران به مسئولان حاضر در مجلس ابلاغ می‌شود.

بصیری با اشاره به تقدیر از پیشکسوتان اصحاب رسانه گفت: در نشست های فصلی از پیشکسوتان تقدیر خواهیم کرد تا خبرنگاران جوان از تجربیات آن ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سال آینده بیشترین تقدیر را از شهرستان ها خواهیم داشت، گفت:جوایز نقدی را هم افزایش خواهیم داد.

بصیری با اشاره به ایجاد خطوط ارتباطی میان خبرنگاران و مسئولان ادامه داد: باید معضلات بازنشستگی خبرنگاران از جمله بیمه و سختی کار و بازنشستگی و... به اطلاع مسئولان برسد. این اقدامات از سال گذشته به صورت جدی پیگیری شده ولی مسائل اقتصادی، مجلس را درگیر کرده که همین موضوع موجب کم توجهی به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل جامعه صنفی خبرنگاران تقریبا تدوین شده ولی باید رایزنی های آن انجام شود،گفت: ما خواهان مشارکت بیشتری از اصحاب رسانه هستیم.در مجلس آقای انتظامی تلاش های بسیاری برای تشکیل نظام صنفی کردند که به نتیجه خواهد رسید. این نظام صنفی مشکلات بسیاری در صنف رسانه را برطرف خواهد کرد.

بصیری درخصوص بیمه تکمیلی خبرنگاران گفت: بیمه تکمیلی ایجاد شده و شیوه نامه آن نیز ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است اختتامیه جشنواره روز دوشنبه ۲۴ دی در تالار سوره سازمان حوزه هنری برگزار خواهد شد که در آن با دو خبرنگار عرصه مقاومت یمن و لبنان گفتگو خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار