رئیس پلیس راه گیلان گفت: با توجه به وضعیت جوی در محورهای شرق و غرب استان رانندگان باید با احتیاط بیشتری تردد کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین محمد پور، رئیس پلیس راه گیلان گفت: در حال حاضر در محور‌های اسالم به خلخال، گردنه حیران، و آستارا به اردبیل شاهد وزش باد گرم شدید هستیم، بنابراین رانندگان باید در این محور‌ها با سرعت مجاز و احتیاط بیشتری تردد کنند.

وی از مه گرفتگی غلیظ در محور رشت- کوچصفهان و آستانه اشرفیه به لاهیجان خبر داد و افزود: استفاده از چراغ‌های مه شکن و رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان می‌تواند از وقوع سوانح رانندگی جلوگیری کند.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ تصادف در جاده‌های گیلان رخ داده است که بر اثر این سوانح جاده‌ای ۱۱ نفر مجروح و به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

سرهنگ حسین محمد پور، با بیان اینکه تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم و عدم توجه به جلو از عوامل این تصادف‌ها بوده است ،گفت: رانندگان می‌توانند با رعایت فاصله طولی، پرهیز از سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و سرعت غیرمجاز از سوانح رانندگی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: بر اساس آمار‌های دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار در حال حاضر ترافیک در همه محور‌های استان عادی و روان است و تردد با سهولت انجام می‌شود.

سرهنگ حسین محمد پور، از اعمال محدودیت ترافیکی تا ۲۷ دی ماه در باند شمال به جنوب محور رشت – قزوین خبر داد و افزود: در راستای اجرای عملیات نصب سرامیک تونل در محور رشت – قزوین تونل قدیم منجیل باند شمالی و جنوبی کیلومتر ۷۰ تا ۷۱ محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

وی گفت: محدودیت ترافیکی در روز‌های یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۸، و روز‌های چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ هر هفته به غیر از روز‌های پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان افزود: رانندگان در زمان اجرای عملیات می‌توانند ازمسیر جایگزین، مسیر شمال به جنوب از طریق کنار گذر و مسیر جنوب به شمال از داخل تونل با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط تردد کنند.

سرهنگ حسین محمد پور  تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های گیلان با شماره ۱۴۱ و یا ۳۳۳۱۱۱۱۱ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

رانندگان با توجه به وضعیت جوی استان باید با احتیاط بیشتری تردد کنند

برچسب ها: وضعیت راه ها ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.