ایستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی گاز‌های شیرین در خروجی پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و نصب شد.

ایستگاه‌های اندازه‌گیری گاز در پارس جنوبی نصب شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد، پروژه طراحی و نصب ایستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی گاز‌های شیرین همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور کاهش مقدار گاز‌های محاسبه نشده در خطوط انتقال و همچنین تعیین دقیق کیفیت، مقدار تولید و مصرف گاز در کشور اجرا شده است.

با بهره‌برداری از این طرح، افزون بر اندازه‌گیری دقیق مقدار گاز و پایش لحظه‌ای کیفیت خروجی گاز پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی، با استفاده از داده‌های کیفی، کیفیت گاز تولیدی در هر پالایشگاه نیز کنترل می‌شود.

ایجاد قابلیت کالیبراسیون میتر‌های (سامانه اندازه گیری) هر مسیر، مطابق با استاندارد‌های معتبر دنیا در محل پالایشگاه گاز نیز سبب می‌شود تا دیگر نیازی به ارسال میتر‌ها برای کالیبراسیون به خارج از کشور نباشد، زیرا یک مسیر نیز برای کالیبراسیون میتر‌ها در هر پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

هم‌اکنون ایستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی گاز‌های شیرین پالایشگاه‌ها در مدار قرار گرفته‌اند و آماده تحویل موقت به بهره‌بردار هستند، همچنین دو پروژه مشابه دیگر درباره طراحی و ایجاد سامانه اندازه‌گیری در مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.

پروژه رفع نواقص سامانه اندازه‌گیری کیفی ایستگاه‌های اندازه‌گیری پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم بنا به دستور شورای مدیران شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز واگذار شده است.

پروژه نوسازی و ارتقای تجهیزات و سیستم‌های اندازه‌گیری ایستگاه بازرگان نیز در مرحله برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار است که تا پایان امسال باید برنده مناقصه تعیین شود و کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/ک

نصب ایستگاه‌های اندازه‌گیری گاز در چهار پالایشگاه پارس جنوبی

برچسب ها: شرکت گاز ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.