تاکنون ۲ هزار متقاضی واحد احداثی از مجموع واحد‌های خسارت دیده در کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در جلسه بررسی روند جذب و پرداخت تسهیلات بازسازی استان با بیان اینکه متقاضیان معرفی شده در شهر‌ها و روستا‌ها بوده است گفت:در اثر زلزله‌های اسفندماه ۹۶ در شهرستان کهگیلویه و اردیبشهت ماه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۳ هزار و ۳۴۸ واحد نیاز به بازسازی و ۴ هزار و ۵۱۱ واحد هم باید تعمیر شوند.

وی افزود:در حوزه تعمیر مسکن هم ۹۰۰ متقاضی در استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد تسهیلات اختصاص یافته برای بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده در استان را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان آن به صورت بلاعوض و تحویل سیمان رایگان و بقیه تسهیلات بازسازی و تعمیر است.

جنتی میزان تسهیلات بازسازی در شهر را ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله برشمرد و گفت:در روستا هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی دوره مدت بازپرداخت مشابه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات بازسازی به متقاضیان گفت: بانک‌های عامل باید از سخت گیری‌های بی مورد خودداری و در پرداخت این تسهیلات بیش از پیش تلاش کنند.

فیلی استفاده از این تسهیلات را فرصتی مناسب برای مقاوم سازی منازل ساختمانی در شهر‌ها و روستاه‌های استان برشمرد و افزود:شرط استفاده از اصل تسهیلات بلاعوض انعقاد قرارداد با متقاضیان در بانک‌ها و پرداخت اصل تسهیلات بازسازی بوده که مدیران بانک‌های عامل باید به این مهم توجه کرده و در بحث ضمانت نامه باید بیشتر همکاری کنند.

وی اضافه کرد:چنانچه در پرداخت اصل تسهیلات بازسازی از سوی بانک‌ها و متقاضیان کوتاهی شود موجب بازگشت تسهیلات بلاعوض می‌شود که این موضوع برای استان به ویژه برای خسارت دیدگان خوشایند نیست.

در این نشست مدیران بانک‌های عامل ضمن ارائه برخی موانع قانونی سر راه پرداخت این تسهیلات قول مساعد دادند با مرتفع کردن موانع و مشکلات پیش رو در پرداخت تسهیلات بازسازی و تعمیری اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/غ

معرفی واحد های خسارت دیده به بانک 

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.