مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالعات بازآفرینی برای شهر‌های بالای ۵۰ هزار خانوار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: اقدامات در راستای بازآفرینی شهری در استان اردبیل مناسب و مطلوب بوده به طوری که در حالی که مطالعات بازآفرینی برای شهر‌های بالای ۵۰ هزار خانوار انجام می‌شود، اما ما توانستیم در پنج شهر کوچک استان اردبیل نیز در این زمینه اقدام و مطالعات را آغاز کنیم.
وی از تکمیل مطالعات بازآفرینی شهری در ۶۰ محله استان اردبیل خبر داد و افزود: این محلات در چهار شهر اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر قرار داشته که تا سال ۱۴۰۰ شاهد اجرای برنامه تدوین شده خواهیم بود که به این شهر‌ها بیله‌سوار، گرمی و گیوی نیز اضافه می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: از محلاتی که در این چهار شهر عملیات مطالعه آن‌ها به اتمام رسیده ۲۰ محله در اردبیل، ۱۲ محله در مشگین‌شهر، ۱۱ محله در پارس‌آباد و هفت محله در خلخال بوده که به عنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شده و عملیات بازآفرینی شهری در این محلات اجرا می‌شود.
حیدری ۹۶۳ هکتار از مساحت شهر اردبیل را بافت فرسوده و ناکارآمد دانست و گفت: در شهر پارس‌آباد این بافت به میزان ۲۴۸ هکتار، در مشگین‌شهر ۹۵ هکتار و در خلخال ۸۴ هکتار بوده که برنامه‌ریزی و مطالعات بازآفرینی این بافت‌ها در استان انجام شده است.
وی در مجموع یک هزار و ۱۴۵ هکتار از مساحت شهر‌های استان اردبیل را شامل سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده ناکارآمد دانست و تصریح کرد: بازآفرینی این بافت‌ها جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی بوده و در این زمینه پیگیری‌های لازم و اساسی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ح

تکمیل مطالعات بازآفرینی شهری در ۶۰ محله استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.