رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری تربت‌جام گفت: دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، برای عموم شهروندان تربت جامی در خانه فرهنگ این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، جعفر بذری رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری تربت‌جام با بیان اینکه خانه فرهنگ شهرداری تربت جام مدت کوتاهی است فعالیت خود را شروع کرده گفت: این مکان با مشارکت شهروندان در راستای آموزش فرهنگ شهروندی و اتاق فکری برای فعالیت‌های فرهنگی شهرداری حرکت می‌کند.

وی افزود: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزارشده و در دست اجرای خانه فرهنگ شهرداری، کلاس‌ها و کارگاه‌هایی با موضوعات فرهنگ شهروندی در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگی شهرداری تربت جام به اهمیت حوزه پیشگیرانه و مخاطرات محل کار کارگران اشاره کرد و تصریح کرد: یک دوره کلاس آموزش ایمنی عمومی و بهداشت کار برای کلیه نیرو‌های شرکتی شهرداری که در بخش‌های فضای سبز، خدمات شهر، اجراییات و پشتیانی واداری مشغول کار هستند در خانه فرهنگ شهرداری با استفاده از اساتید مورد تائید وزارت کار برگزار شد و گواهینامه معتبر برای شرکت‌کنندگان صادر گردید.

وی به اهمیت برگزاری کلاس‌هایی با موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کلاس‌هایی با موضوعات فضای مجازی، طلاق و سواد رسانه‌ای از برنامه‌هایی است که در حال رایزنی هستیم و به‌زودی آغاز خواهد شد، در همین راستا کلاس‌هایی باهدف ارتفاع سواد رسانه‌ای و آموزش مربی جهت آموزش آسیب‌ها و استفاده از فرصت‌های فضای مجازی در دستور کارداریم تا مربیان آموزش‌دیده به‌صورت منسجم و کاربردی در طیف‌های مختلف آموزش دهند.

بذری افزود: کلاس‌های فرهنگی این مجموعه به‌صورت رایگان است و شهروندان یا مجموعه‌های مختلف می‌توانند در صورت تمایل ثبت‌نام نمایند یا به‌صورت گروهی درخواست تشکیل کلاس یا کارگاه داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی شهرداری تربت جام در ادامه به برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی طیف‌های مختلف در خانه فرهنگ اشاره کرد و افزود: گروه‌هایی مانند خبرنگاران به‌صورت هفتگی در این محل جلسات هم‌اندیشی و تبادل‌نظر برگزار می‌کنند.
 

برنامه‌های دهه فجر خانه فرهنگ

 
رئیس اداره فرهنگی شهرداری تربت‌جام به برنامه‌های دهه مبارک فجر خانه فرهنگ شهرداری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه آثار رسانه‌های با موضوع مدیریت شهری و دستاورد‌های ۴۰ ساله در این حوزه محوریت اصلی این برنامه است که با همکاری خبرنگاران برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه عکس دستاورد‌های چهل‌ساله حوزه مدیریت شهری را از دیگر برنامه‌های خانه فرهنگ شهرداری معرفی کرد و افزود: مسابقه خاطره‌نویسی او شب‌های خاطره گویی انقلاب از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که چند شب از ایام دهه مبارک فجر امسال در خانه فرهنگ برگزار خواهد شد و افرادی که از روز‌های پیروزی انقلاب سال ۵۷ تربت‌جام خاطراتی دارند برای حاضرین روایت خواهند کرد.

بذری افزود: نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند ارزشی با موضوعات انقلاب را در خانه فرهنگ برنامه دیگری است که خواهیم داشت و هر شب در این محل در کنار دیگر برنامه‌ها، نمایش فیلم خواهیم داشت.

انتهای پیام//م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.