نتایج یک نظرسنجی آنلاین نشان داد تنها ۱۸ درصد از رای‌دهندگان انگلیسی از توافق برکسیتِ ترزا می، نخست‌وزیر این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی آنلاین (ORB) نشان می دهد تنها 18 درصد از رای دهندگان انگلیسی از توافق برکسیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس حمایت می کنند.

شرکت کنندگان این نظرسنجی آنلاین به این پرسش که آیا آنها توافق ترزا می با سران اتحادیه اروپا را درست می دانند، پاسخ های متفاوتی دادند. فقط 18 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اقدام نخست وزیر انگلیس در توافق با اتحادیه اروپا را درست توصیف کردند که رکورد پایین ترین میزان حمایت از این توافق بوده است. 59 درصد مخالف اقدامات او هستند و 21 درصد موضع خنثی اتخاذ کردند.

این نظرسنجی به صورت ماهیانه از سال 2016 برگزار می شود و هر ماه بیش از دو هزار انگلیسی بزرگسال درباره برکسیت نظر می دهند.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار شد. مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا میان لندن و بروکسل از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا مارس ۲۰۱۹ پایان یابد.  ترزا می به ۳۱۸ رأی نیاز دارد تا بتواند توافق برکسیت را از سد پارلمان عبور دهد. در ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) ۱۱۷ نماینده از ۳۱۷ نماینده محافظه‌کار پارلمان مخالفت خود را با توافق برکسیت وی اعلام کردند. در واقع نخست وزیر انگلیس باید حمایت بخشی از نمایندگان حزب کارگر و دیگر احزاب پارلمان را نیز کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار