سرپرست اداره کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی گفت: سال گذشته خیرین بیش از هزار و ۷۰۰میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک و ۱۱درصد اشتغال زایی به همت سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مصطفی جمالی سرپرست اداره کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت درمان و‌ آموزش پزشکی در همایش تجلیل و تکریم از خیرین سلامت در تربت جام گفت: خیرین مهمترین نقش را در توسعه کشور دارند و از جنس مردم و قابل اعتماد هستند.

وی افزود: نقش نظارتی مردم در حوزه سلامت مهم و سازمان‌های مردم نهاد به مردم نزدیک هستند و‌مردم به آنان اعتماد و حاضرند سرمایه خود را در اختیار آنان قرار دهند.

سرپرست اداره کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی تصریح کرد: بهترین راه دور زدن تحریم‌ها سازمان‌های مردم نهاد است که حس نوع دوستی را ترویج می‌کنند و به هر میزان که سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بیشتر شود آموزش و پیشگیری افزایش می‌یابد.

در ادامه مدیرکل آموزش وارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: انسان‌های خیر افراد مسئولی هستند که منابع مالی خود را برای توانمند سازی جامعه جهت می‌دهند.

گلمکانی افزود: ما باید جامعه‌ای داشته باشیم که مسئولیت پذیر باشند و در حوزه سلامت نباید فقط بیماری را نگاه کنیم بلکه بیمار راهم باید ببینیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد ابزار مداخله دست وزارت بهداشت که با کمک مردم می‌توان آسیب‌ها را در جامعه کم کنیم مدیران حوزه سلامت کار‌های حوزه سلامت را اولویت بندی کنند و با رفتن به سراغ افراد خیر همه نیاز‌های حوزه سلامت را مرتفع کنند.

فرماندارتربت جام هم در این مراسم گفت:خیرین حوزه سلامت قدم‌های بزرگ و موثری برای سلامت مردم برداشتند و‌عملا به کمک دولت آمدند.

فرماندارتربت جام مرتضی حمیدی افزود: راه برون رفت مشکلات حوزه درمان و بهداشت مشارکت خیرین و نیکوکاران هستند که آنان به کمک دولت آمدند.

وی تصریح کرد: آثار و برکات خیران تا زمانی که دنیا باشد قابل لمس است و این خیرین حوزه سلامت هستند که نخواستند دیده شوند.

امام جمعه موقت تربت جام هم در این مراسم گفت:: خیرین چاره یابی می‌کنند و صدقه پنهانی در راه خدا میدهند.

حجت الاسلام پیرنیا افزود: زکات ثروت صدقه است که لطف الهی شامل حال خیرین شده است وعمل خیرین برای همیشه ماندنی و خیرین نیازمند تکریم نیستند.
 

انتهای پیام //ز.ج
 

دومین همایش خیرین سلامت درتربت جام برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.