مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ۲ دستگاه خودرو جدید برای استفاده در این سازمان خریداری و برای تجهیز و نصب امکانات مورد نیاز به اصفهان منتقل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: این ۲ دستگاه خودرو از نوع سایپا با ظرفیت مخزن یکهزار و ۲۰۰ لیتر است که برای خریداری و تجهیز آن‌ها در مجموع سه میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون آتش نشانی مهاباد دارای ۲ دستگاه خودرو سبک و پنج دستگاه خودرو سنگین عملیاتی است که با اضافه شدن این ۲ خودرو بخشی از مشکلات کمبود ماشین آلات رفع می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی مهاباد در بسیاری موارد تردد و رسیدن خودرو‌های سبک آتش نشانی به محل حادثه بسیار آسانتر بوده و به همین دلیل این ۲ دستگاه خودرو سبک به این ناوگان اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ماشین آلات آتش نشانی مهاباد قدیمی بوده و برخی دستگاه‌های سنگین آن در حدود ۳۰ سال عمر دارند و لازم است خودرو‌های جدید جایگزین آن‌ها شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات آتش نشانی مهاباد یادآور شد: هنوز آتش نشانی مهاباد به نردبان یا بالابر هیدرولیکی با ارتفاع ۳۶ متر مجهز نشده است که چنانچه اتفاقی در آپارتمان‌های بلندمرتبه این شهر اتفاق بیافتد، آتش نشان‌ها باید از پله‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: در سطح آذربایجان غربی، تنها سازمان‌های آتش نشانی ارومیه و خوی مجهز به دستگاه بالابر هیدرولیکی با ارتفاع زیاد هستند.

احمدی گفت: شهروندان برای برخورداری از راهنمایی و مشاوره ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز تماس حاصل کنند.

هم اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

تجهیز آتش نشانی مهاباد به ۲ دستگاه خودرو جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.