کارگاه آموزشی پیشگیری از مخاطرات انسان و حیات وحش دربخش سجاسرود شهرستان خدابنده برگزار شد .

کارگاه آموزشی پیشگیری از مخاطرات انسان و حیات وحش برگزار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سیدرضامدنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: جلسه پیشگیری از مخاطرات احتمالی انسان و حیات وحش، با حضور بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، دهیاران بخش سجاسرود و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان زنجان، در بخش سجاسرود شهرستان خدابنده برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه آموزش‌ها و هشدار‌های محیط زیستی درخصوص پیشگیری از تعارضات انسان باحیات وحش با انجام اقدامات مراقبتی و حفاظتی به دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش سجاسرود ارائه گردید.

مدنی با بیان اینکه از دهیاران خواسته شد که مطالب ارائه شده را به روستائیان ارائه نمایند، افزود: محافظت و مراقبت از احشام و دام‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و امنیتی در این راستا مانند حصارکشی منازل و مدارسی که دیوار ندارند، آشنایی با خصوصیات حیات وحش و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها به ویژه گرگ، توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان به اعضای حاضر در کارگاه آموزشی ارائه شد.

مدنی ادامه داد: همچنین در این جلسه به منظور پیشگیری از ورود حیوانات وحشی، به روستاییان توصیه شد از ریختن زباله‌های خود در حاشیه و اطراف روستا خودداری نمایند و مدیریت زباله‌ها از سوی بخشیداری و دهیاران جدی گرفته شود.

گفتنی است: در پایان دوره به شرکت کنندگان کیسه پارچه‌ای به منظور فرهنگ سازی و به منظور جایگزینی کیسه‌های نایلونی و کاهش مصرف ظروف و کیسه‌های یک بار مصرف اهدا شد.
 
انتهای پیام/ن
 

ضرورت اجتناب از ریختن زباله‌های در حاشیه و اطراف روستاها

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.