شاکرمی گفت: چنانچه کارفرما قبل از پایان مدت قرارداد، آن را یکجانبه لغو کند، کارگر می‌تواند به هیئت‌های حل اختلاف در ادارات کار مراجعه کند.

تعیین مدت قرارداد بستگی به توافق کارگر و کارفرما دارد.به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  حاتم شاکرمی معاون امور روابط کار وزارت کار تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعیین مدت قرارداد بستگی به توافق کارگر و کارفرما دارد.

وی با بیان اینکه چنانچه کارفرما قبل از پایان مدت قرارداد، آن را یکجانبه لغو کند کارگر می‌تواند به هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در ادارات کار و تعاون کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور مراجعه کند.

شاکرمی گفت: هیئت‌ها هم مطالبات کارگر را تا سقف زمان مورد توافق ذکر شده در قرارداد محاسبه می‌کنند و کارفرما هم مکلف به پرداخت حق کارگر خواهد بود.

معاون امور روابط کار وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعیین سقف مدت قرارداد بستگی به توافق کارگر و کارفرما دارد، افزود: شرایط قرارداد را قانون تعیین می‌کند، همچنین از شرایط قرارداد این است که مشروعیت داشته باشد و موضوع قرارداد مشخص شود.

شاکرمی ادامه داد: یکی از شرایطی که در قرارداد هم ذکر شده و قانون هم آن را مشخص کرده است تاریخ انعقاد قرارداد و مدت قرار است در صورتی که هیچ زمانی در قانون به عنوان شروط قرارداد وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار