جان بابایی گفت: ستاد تعرفه با حضور نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی و اداره تعزیرات در تهران با هدف بررسی مسائل و شکایت‌ها تشکیل شده است.

تشکیل ستاد تعرفه در کشور / ارایه گزارش مسائل داشگاه‌ها نشان دهنده پویایی سیستم استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت امروز در همایش رؤسای نظارت بر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: به همت مدیران در بخش نظارت و اعتباربخشی مسائل صیانت از حقوق بیماران را انجام داده‌ایم و در این زمینه کشور در شرایطی خوب قرار دارد.

وی ادامه داد: ما در تهران ستاد تعرفه را تشکیل داده‌ایم تا به شکایت‌ها و موضوعات مختلف رسیدگی شود، در این ستاد افرادی از نظام‌پزشکی و اداره تعزیرات نیز حضور دارند.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از خدمات درمان در تهران انجام می‌شود، افزود: تشکیل ستاد تعرفه در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی بدین شکل انجام می‌شود و دانشگاه‌ها موظف هستند گزارش‌های خود را به ما ارائه دهند، زیرا این کار نشان دهنده پویایی سیستم است و ما بر اساس گزارش‌های ارسال شده از دانشگاه به آن‌ها نمره اختصاص می‌دهیم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نباید ۲۸ حادثه مانند تزریق اشتباهی خود یا افتادن بیمار از روی تخت اتفاق بیفتد و ما این‌گونه مسائل را آموزش داده‌ایم و در صورت بروز چنین مواردی دانشگاه باید سریعا وارد عمل شود.

وی ادامه داد: وقتی دانشگاهی به ما گزارشی ارسال نمی‌کند، نشان دهنده خاموش بودن سیستم است و ما این مراکز را به دلیل ارسال گزارش جریمه یا تنبیه نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.