مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز از اجرای طرح محدودیت تردد خودرو‌های باری سبک و سنگین در هسته مرکزی شهر در آینده نزدیک خبر داد.

اجرای طرح محدودیت تردد خودرو‌های باری در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نادری مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای صحیح این مصوبه که در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک هسته مرکزی شهر با پیشنهاد شهرداری تبریز تصویب شده است، گفت: با اجرای این طرح، تردد کلیه خودرو‌های باری فاقد مجوز در ۳۲۰ هکتار از محدوده مرکزی شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر به مدت چهار ساعت و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر به مدت سه ساعت ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به بند ۱۲ مصوبه مورخه ۲/۴/۹۵ هیئت دولت در خصوص برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها که تردد ناوگان حمل بار و مسافر درون کلانشهر‌ها را منوط به اخذ پروانه فعالیت از شهرداری کرده است، عملا در سایر ساعات نیز فقط خودرو‌های باری دارای پروانه از شهرداری که معاینه فنی معتبر داشته و راننده آن نیز توسط مراجع ذی‌صلاح تایید صلاحیت شده‎اند، مجاز به تردد خواهند بود.

وی گفت: لازم است عموم دارندگان خودرو‌های باری در اسرع وقت و قبل از شروع روند اجرایی شدن طرح مذکور به سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز مراجعه و نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز، بیان کرد: در طرح مذکور، کلانشهر تبریز به سه محدوده سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی می‌شود که برابر مصوبه هیئت دولت، داشتن پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری برای تردد تمامی خودرو‌های باری سبک و سنگین در هر سه محدوده الزامی است که البته برای تردد خودرو‌های باری سبک دارای پروانه در محدوده‎های سبز و زرد نیازی به دریافت مجوز نبوده و فقط خودرو‌های باری سنگین ملزم به اخذ مجوز در آن محدوده‎ها خواهند بود.

وی ادامه داد:، اما برای ورود به محدوده قرمز در ساعات اعلامی، تمامی خودرو‌های سبک و سنگین علاوه بر داشتن پروانه ملزم به دریافت مجوز از شهرداری خواهند بود که این مجوز نیز با شرایط بسیار خاص و به صورت کاملآ محدود صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

طرح محدودیت تردد خودرو‌های باری در تبریزاجرا می شود

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.