مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارندگی از ابتدای مهر تاکنون، در استان سمنان نسبت به بلند مدت ۴۹.۳ افزایش یافته است.

افزایش میزان بارندگی در استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: براساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، متوسط بارندگی ایران در بازه زمانی سال زراعی جاری از ابتدای مهر تا سیزدهم دی ۹۷ نسبت به بلندمدت ۴۹.۳ درصد و نسبت به سال گذشته در همین دوره ۴۳۹.۴ درصد افزایش داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار داشت: سمنان یازدهمین استان کشور در افزایش بارندگی در بازه زمانی اول مهر تا سیزدهم دی ۹۷ است، استان سمنان با ثبت بارندگی به میزان ۴۰.۳ میلیمتر، افزایش بارندگی به میزان ۴۹.۳ درصد نسبت به بلند مدت و ۴۳۹.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ تا سیزدهم دی ۹۷ میزان ثبت متوسط بارش استان سمنان ۴۰.۳ میلیمتر بود، در حالی که این عدد در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۷.۵ و در بلندمدت ۲۷ میلیمتر بوده است.

حسنی غربا مطرح کرد: این آمار شرایط استان سمنان را در بین استان‌های کشور در این بازه زمانی در رتبه پانزدهم قرار داده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: سمنان در بین استان‌های کشور در شاخص تغییر بارش نسبت به بلندمدت، در شرایط بهتر از میانه‌های جدول کشوری قرار دارد.

انتهای پیام / م

رتبه پانزدهم استان سمنان در میزان بارندگی

 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار